Článek
Notino, jeden z největších prodejců parfémů a kosmetiky v Evropě, expanduje do Irska a pobaltských států. Nově bude prodávat sortiment ve 28 evropských zemích a jeho plány tím nekončí. V příštím roce plánuje v zahraničí rozšiřování sítě distribučních center.
Společnost dosud působila na 24 trzích. Nově k nim přibylo Estonsko, Litva, Lotyšsko a Irsko.
„Expanze na zahraniční trhy s sebou vždy přináší řadu více či méně náročných úkonů, se kterými se musíme vypořádat. Ať už je to cizí jazyk, znalost místní legislativy, zajištění lokálních dopravců, či navýšení skladových zásob a kapacit distribučních center. Těší mě, že naše dlouholeté zkušenosti s působením po celé Evropě nám dnes umožňují připravit vstup rovnou do čtyř nových zemí zároveň. A věřím, že u čísla 28 ještě nekončíme,“ komentoval novou expanzi Zbyněk Kocián, generální ředitel Notina.
Přestože jsme původem česká firma, zahraniční trhy dnes již představují největší část našeho obratu.
Notino dosáhlo v roce 2020 obratu 14,5 miliardy korun a odbavilo více než 12 milionů zásilek. Česká republika přitom představovala 14procentní podíl. „Přestože jsme původem česká firma, zahraniční trhy dnes již představují největší část našeho obratu. V popředí stojí jednoznačně Polsko a za ním Německo nebo třeba Rumunsko,“ upřesnil Kocián.
Notino
- Notino je největší internetový obchod s parfémy a kosmetikou v Evropě. Jeho cesta začala v České republice už v roce 2004.
- Firma se rychle začala měnit v jednoho z nejsilnějších hráčů na poli krásy a e-commerce. Aktuálně působí na 27 evropských trzích a provozuje 26 prodejen. Uvádí o sobě, že má více než 24 milionů zákazníků.
- E-shop s parfémy a kosmetikou Notino dosáhl v účetním roce, který trval od 1. května 2022 do 30. dubna 2023, obratu více než miliardy eur (více než 23,8 miliardy korun), meziročně ho zvýšil o 32 procent. České Notino se na obratu podílelo zhruba 15 procenty. Firma odeslala zákazníkům přibližně 109 milionů produktů ve 20 milionech balíčků.
V minulém roce navíc Notino otevřelo své druhé distribuční centrum. Po Rajhradě tak začalo odesílat zakázky i z Bukurešti, ze které odbavuje objednávky pro Rumunsko, Řecko a Bulharsko.
V příštím roce pak společnost plánuje otevřít další distribuční centrum, tentokrát v Itálii. „Naším hlavním cílem je dopřát zákazníkům ten nejlepší servis a co nejrychlejší dodání balíčků. Díky otevření distribučního centra v Rumunsku jsme výrazně zrychlili doručení v zemích jihovýchodní Evropy. A to stejné si slibujeme od dalšího centra. Itálie je jedním z našich klíčových trhů a díky své lokaci nám umožní být blíže zákazníkům nejen tam, ale také ve Španělsku nebo Portugalsku,“ uzavírá Kocián.
V posledních letech Notino rozšiřovalo také síť kamenných prodejen – otevřelo dvě nové pobočky. Ta v centru Brna, kterou firma slavnostně otevřela v červenci, je vlajkovou lodí společnosti a největší prodejnou s parfémy a kosmetikou v Česku.