Článek
Notino, jeden z největších prodejců parfémů a kosmetiky v Evropě, expanduje do Irska a pobaltských států. Nově bude prodávat sortiment ve 28 evropských zemích a jeho plány tím nekončí. V příštím roce plánuje v zahraničí rozšiřování sítě distribučních center.
Společnost dosud působila na 24 trzích. Nově k nim přibylo Estonsko, Litva, Lotyšsko a Irsko.
„Expanze na zahraniční trhy s sebou vždy přináší řadu více či méně náročných úkonů, se kterými se musíme vypořádat. Ať už je to cizí jazyk, znalost místní legislativy, zajištění lokálních dopravců, či navýšení skladových zásob a kapacit distribučních center. Těší mě, že naše dlouholeté zkušenosti s působením po celé Evropě nám dnes umožňují připravit vstup rovnou do čtyř nových zemí zároveň. A věřím, že u čísla 28 ještě nekončíme,“ komentoval novou expanzi Zbyněk Kocián, generální ředitel Notina.

Zbyněk Kocián, generální ředitel Notina.
Přestože jsme původem česká firma, zahraniční trhy dnes již představují největší část našeho obratu.
Notino dosáhlo v roce 2020 obratu 14,5 miliardy korun a odbavilo více než 12 milionů zásilek. Česká republika přitom představovala 14procentní podíl. „Přestože jsme původem česká firma, zahraniční trhy dnes již představují největší část našeho obratu. V popředí stojí jednoznačně Polsko a za ním Německo nebo třeba Rumunsko,“ upřesnil Kocián.
Notino
- Notino je největší internetový obchod s parfémy a kosmetikou v Evropě. Jeho cesta začala v České republice už v roce 2004.
- Firma se rychle začala měnit v jednoho z nejsilnějších hráčů na poli krásy a e-commerce. Aktuálně působí na 27 evropských trzích a provozuje 26 prodejen. Uvádí o sobě, že má více než 24 milionů zákazníků.
- E-shop s parfémy a kosmetikou Notino dosáhl v účetním roce, který trval od 1. května 2022 do 30. dubna 2023, obratu více než miliardy eur (více než 23,8 miliardy korun), meziročně ho zvýšil o 32 procent. České Notino se na obratu podílelo zhruba 15 procenty. Firma odeslala zákazníkům přibližně 109 milionů produktů ve 20 milionech balíčků.
V minulém roce navíc Notino otevřelo své druhé distribuční centrum. Po Rajhradě tak začalo odesílat zakázky i z Bukurešti, ze které odbavuje objednávky pro Rumunsko, Řecko a Bulharsko.
V příštím roce pak společnost plánuje otevřít další distribuční centrum, tentokrát v Itálii. „Naším hlavním cílem je dopřát zákazníkům ten nejlepší servis a co nejrychlejší dodání balíčků. Díky otevření distribučního centra v Rumunsku jsme výrazně zrychlili doručení v zemích jihovýchodní Evropy. A to stejné si slibujeme od dalšího centra. Itálie je jedním z našich klíčových trhů a díky své lokaci nám umožní být blíže zákazníkům nejen tam, ale také ve Španělsku nebo Portugalsku,“ uzavírá Kocián.
V posledních letech Notino rozšiřovalo také síť kamenných prodejen – otevřelo dvě nové pobočky. Ta v centru Brna, kterou firma slavnostně otevřela v červenci, je vlajkovou lodí společnosti a největší prodejnou s parfémy a kosmetikou v Česku.