Článek
Startup a digitální cestovatelský deník worldee.com, který v současnosti eviduje přes 7,5 tisíce uživatelů, chce expandovat do celého světa a stát se nejpoužívanějším nástrojem pro plánování cest, hlásí zakladatel portálu Tomáš Zapletal.
V naplňování této vize a v dalším růstu jim pomůže nová investice. Tiskařské duo Josef Průša a Ondřej Průša vstupuje do společnosti s částkou 10,5 milionu korun, oba jako andělští investoři. Úspěšná dvojice z Prusa Research nabízí startupu vedle finančních prostředků také pomoc s globální expanzí.
Worldee.com dává cestovatelům možnost sdílet, uchovávat a prezentovat svá dobrodružství včetně fotografií a celých itinerářů. Portál vás provede kompletní cestou od původní inspirace až po uchování vlastních vzpomínek.
„Investice je pro nás obrovskou příležitostí a zároveň motivací udělat z worldee.com globální sociální síť a plánovač cest v jednom. To, že nám věří kluci z Prusa Research, je pro nás důkazem, že míříme správným směrem. Věříme, že časem zdigitalizujeme celý zážitek cestovních agentur,“ uvádí Tomáš Zapletal.
Mobilní aplikace i cestovatelský itinerář
Získané finanční prostředky chce startup využít především na vývoj produktu. Tým má momentálně dvě hlavní priority. Jednou z nich je rozšíření platformy o plánovač cest a druhou je mobilní aplikace pro Android a iOS. V současnosti projekt funguje pouze jako webová aplikace.
Nasazením plánovače se uzavře pomyslný kruh. Uživatel bude moci využívat komplexní cestovatelskou digitální platformu - od prvotní inspirace ostatními dobrodruhy přes vytvoření vlastního itineráře a následné sdílení momentů ze samotné cesty po uchování vzpomínek včetně fotek, videí či komentářů. Zážitek tak má uchovaný navždy, přehledně na jednom místě.
Worldee.com založili Tomáš Zapletal s Tomášem Nakládalem v roce 2017 a od spuštění portálu v únoru 2019 nahráli uživatelé 15 000 cest a 200 000 fotografií.
Expanze na druhou, tentokrát bez 3D tisku
Investice a mentoring od dvojice z Prusa Research má také pomoci worldee.com s expanzí do celého světa. Ondřej i Josef Průšovi s ní mají velké zkušenosti, budou tak schopni své know-how a rozsáhlou síť kontaktů předat týmu, který za worldee.com stojí.
Prusa Research je jedním z předních světových hráčů na trhu s 3D tiskem. Firma se od roku 2012 rozrostla na 500 zaměstnanců, rozesílá přes 8000 tiskáren měsíčně po celém světě, za poslední čtyři roky vyrostla hodnota firmy o 17 118 procent. Její tiskárny získávají pravidelně prestižní ocenění.
„Ročně absolvuji desítky cest po celém světě, a tak mi časem začal chybět nástroj, kde bych se mohl inspirovat a kde bych mohl jednoduše své vyzkoušené itineráře i s fotografiemi sdílet. Podobný nápad jsem nosil už dlouho v hlavě, takže jsem rád, že to napadlo i kluky z Olomouce. Když se naskytla příležitost projekt Tomáše Zapletala zainvestovat a zároveň se stát mentory, dlouho jsme nepřemýšleli. Zároveň se však chci zapojit i do samotného vývoje produktu, protože je mi blízký,“ říká Ondřej Průša, partner v Prusa Research.
Projekt si podle jednoho ze zakladatelů Tomáš Zapletala dává za cíl z aktuálních sedmi a půl tisíce registrovaných uživatelů do tří let dosáhnout celých tří milionů po celém světě. Jak řekl pro Seznam Zprávy, platforma, která by fungovala na stejném principu, v Česku zatím neexistuje. O to víc se zvyšuje olomouckým podnikatelům šance na úspěch.