Článek
Móda není vůbec nahodilá. Existují nástroje, podle nichž poznáte, co se děje ve společnosti, a pak se to propíše do módních trendů. Třeba to, proč je oblečení najednou volnější, tvrdí majitel největšího oděvního holdingu u nás Michal Mička. Pod křídla 31letého multimilionáře patří značky Pietro Filipi a Kara.
„Úspěch pro mě znamená, že se staneme globální firmou. To znamená, že prorazíme nejen v Česku a na Slovensku, ale i ve Spojených státech a v Asii,“ vypráví v novém díle pořadu Kam to bude? muž, který začal s podnikáním už ve třetím ročníku střední školy.
Vrhl se na pojišťovnictví. „Samozřejmě, takové náznaky tam byly mnohokrát. Ale když je člověk takto mladý a nezkušený, tak spoustu těch náznaků ani nevidí a nedělá si z nich hlavu,“ odpovídá Mička na otázku, zda čelil nedůvěře vzhledem k nízkému věku. „Já to tehdy překonal vytrvalostí. A taky tím, že jsem bezmezně věřil tomu, že to, co prodávám, je nejlepší. Neuvědomoval jsem si, že vlastně spoustě věcem ještě nerozumím,“ připouští po letech.
Kam to bude?
Postupně od dosažení dospělosti vybudoval firmu s rodiči, pak svoji vlastní. Tu Mička vyměnil za podíl v investiční skupině DRFG Davida Rusňáka. Jeho prodejem získal stamiliony na investice, jako je právě vstup do módní branže.
Čím jej uhranula móda? A dají se zkušenosti z „tabulkového“ pojišťovnictví využít v módním průmyslu? Jak se nezbláznit z rychle nabytých peněz? I o tom v novém díle Kam to bude? nahoře ve videu.