Hlavní obsah

Česká společnost si lepší kabát nezaslouží, tvrdí vládce největší oděvní firmy u nás

Rychlé zbohatnutí je otázka štěstí, ne nějaké promyšlené strategie, tvrdí mladý multimilionář.Video: Seznam Zprávy

Šaty odrážejí obecnou náladu. A hezčí a kvalitnější si musíme zasloužit tím, že sami budeme lepší, míní Michal Mička.

Článek

Móda není vůbec nahodilá. Existují nástroje, podle nichž poznáte, co se děje ve společnosti, a pak se to propíše do módních trendů. Třeba to, proč je oblečení najednou volnější, tvrdí majitel největšího oděvního holdingu u nás Michal Mička. Pod křídla 31letého multimilionáře patří značky Pietro Filipi a Kara.

„Úspěch pro mě znamená, že se staneme globální firmou. To znamená, že prorazíme nejen v Česku a na Slovensku, ale i ve Spojených státech a v Asii,“ vypráví v novém díle pořadu Kam to bude? muž, který začal s podnikáním už ve třetím ročníku střední školy.

Vrhl se na pojišťovnictví. „Samozřejmě, takové náznaky tam byly mnohokrát. Ale když je člověk takto mladý a nezkušený, tak spoustu těch náznaků ani nevidí a nedělá si z nich hlavu,“ odpovídá Mička na otázku, zda čelil nedůvěře vzhledem k nízkému věku. „Já to tehdy překonal vytrvalostí. A taky tím, že jsem bezmezně věřil tomu, že to, co prodávám, je nejlepší. Neuvědomoval jsem si, že vlastně spoustě věcem ještě nerozumím,“ připouští po letech.

Postupně od dosažení dospělosti vybudoval firmu s rodiči, pak svoji vlastní. Tu Mička vyměnil za podíl v investiční skupině DRFG Davida Rusňáka. Jeho prodejem získal stamiliony na investice, jako je právě vstup do módní branže.

Čím jej uhranula móda? A dají se zkušenosti z „tabulkového“ pojišťovnictví využít v módním průmyslu? Jak se nezbláznit z rychle nabytých peněz? I o tom v novém díle Kam to bude? nahoře ve videu.

Doporučované