Článek
„Telefonátů, dotazů a podnětů na Českou obchodní inspekci denně směřuje 70 a 10 z nich se týká přeprodejců energií," přibližuje situaci mluvčí ČOI Jiří Fröhlich. Existují dva způsoby, kterými se snaží obchodníci získat o potenciálních odběratelích informace a poté je převést ke své firmě. „Jedna cesta je, že vám zazvoní doma. Dopoledne bývají doma hlavně senioři nebo maminky na mateřské. Anebo vás osloví po telefonu," popisuje praktiky obchodníků mluvčí ČOI.
Při osobní návštěvě se pak vydávají za stávající dodavatele energií a pod záminkou kontroly smlouvy vyčtou všechny osobní informace, číslo smlouvy a měsíční poplatek. Díky těmto údajům pak identifikují volaného po telefonu. Zaměřují se především na seniory a ti jsou zpravidla důvěřiví, tudíž odsouhlasí přechod k novému dodavateli pouhým „ano”. Poslechněte si i ukázku takového telefonátu 90leté paní.
Celý pořad Rodinka sledujte každý všední den od 9:00 na celoplošné Televizi Seznam.
Jak naladit Televizi Seznam u vás doma? Praktický návod ZDE.