Článek
Projektová kancelář Vaner nabídla tři varianty, nejkratší je dlouhá 5,7 kilometru a nejdelší devět. Přednost dostala ta nejkratší, která hlavní silnici kopíruje. O stavbu se města podělí, řekla dnes ČTK mluvčí českolipské radnice Kristýna Kňákal Brožová.
„Cyklotrasa má plnit hlavně dopravní funkci, tedy sloužit především obyvatelům obou měst a obcí podél trasy k cestě do práce, do školy,“ řekl starosta Nového Boru Jaromír Dvořák (Starostové pro Liberecký kraj). Prioritou projektu je podle něj zajistit bezpečné spojení mezi Novým Borem a Českou Lípou a odvést cyklisty z přetížené silnice. „Denně po ní projede 16 000 aut a nám se tu pohybují děti, chodci, cyklisté,“ řekl.
Českolipský úsek povede od křižovatky Dolní ulice se silnicí I/9 ve Starých Ladech a končit bude na začátku obce Pihel na křižovatce s účelovou komunikací před autobusovou zastávkou. „Nesoutěžíme jen samotné zpracování projektu. Součástí zakázky je také průzkum a návrh přesné trasy cyklostezky, inženýrská činnost pro získání všech nutných povolení, spolupráce na výběru zhotovitele stavby a autorský dozor. Hodnoticím kritériem není jen cena, ale posuzovat budeme také odbornou způsobilost,“ řekl českolipský místostarosta Martin Brož (ANO).
Na zpracování projektu žádá Česká Lípa dotaci z krajského programu na podporu výstavby cyklostezek. „Stezka z České Lípy do Nového Boru je určitě velmi potřebná, nicméně její realizace bude dlouhodobou záležitostí. Město totiž na území své části cyklostezky nevlastní téměř žádný pozemek. Až budeme znát přesnou trasu, musíme zahájit jednání s majiteli jednotlivých pozemků. A pokud se je nepodaří vykoupit, cyklostezku nebude možné realizovat. Věříme ale, že se vše podaří domluvit, a i tento projekt dotáhneme do konce,“ dodala českolipská starostka Jitka Volfová (ANO).