Článek
„Zapojilo se dvacet prodejen, řada z nich má i více než jen jednu výlohu, někde s výstavou spojili i proměnu celé výkladní skříně,“ řekla mluvčí radnice Kristýna Kňákal Brožová.
Radnice vyzvala veřejnost, aby se podělila o to, co jí dělá radost v této těžké koronavirové době. Lidé posílali fotografie svých výtvorů, ratolestí nebo míst, která mají rádi, ale také koláže nebo obrázky. Tři desítky z nich nechalo město vytisknout ve velkých formátech a ode dneška zdobí ulice města.
„Akce měla dva důvody, jednak jsme lidi v téhle těžké době chtěli přivést na jiné myšlenky a nasměrovat je někam jinam. A také jsme chtěli touto formou podpořit podnikatele a jejich zavřené obchody a podniky,“ doplnila k projektu českolipská starostka Jitka Volfová. Lidé tak podle ní mají možnost se podívat na něco pěkného ve výlohách zavřených podniků, na speciálním letáku ale dostanou také informace o tom, co která provozovna nabízí, přes jaký e-shop třeba prodává nebo kde jsou výdejní okénka. „Je to i podpora pro ty podnikatele,“ dodala.
Není to první podobný projekt, který v České Lípě v době koronavirové pandemie oživil ulice. Loni v létě tu zorganizovali venkovní výstavu Zrcadla do historie. Speciální panely upozorňovaly na stavby, které z mapy města zmizely po požáru města v roce 1820 a nikdy se je už nepodařilo obnovit. Panely tehdy byly nejen v centru České Lípy, ale i mimo něj. Město zároveň vydalo k výstavě mapového průvodce, který byl k dostání v Regionálním turistickém informačním centru. Tentokrát se výstava soustředí do nejfrekventovanějších míst v centru.