Článek
Zatímco spotřeba tichých vín v Česku spíše stagnuje, trh šumivých vín je na vzestupu. V obchodech se od letošního února do srpna prodalo 8,5 milionu lahví, což představuje meziroční nárůst o čtvrtinu.
Bohemia Sekt
- Výroba je ve Starém Plzenci.
- Ve sklepích někdejšího pivovaru vzniká šumivé víno dvěma způsoby. Oba jsou francouzského původu.
- První lahve slavnostně otevřeli američtí vojáci v den osvobození Starého Plzence. Během oslav vypili 37 000 lahví.
- V kategorii šumivých vín a sektů je jedničkou na tuzemském trhu (60 až 70 procent).
A během rekordního léta, zejména srpna, lidé nakoupili bezmála 1,7 milionu lahví. Stoupající zájem oceňuje i největší tuzemský výrobce šumivých vín. „Stejně jako celý maloobchodní trh šumivých vín se i naše prodeje letos vyvíjí prozatím pozitivně. Bezpochyby k tomu přispěla vydařená letní sezona. V Česku se začíná projevovat trend, který známe ze zahraničí, kdy mají šumivá vína dvě hlavní sezony – zimní a letní,“ uvedl ředitel společnosti Bohemia Sekt Ondřej Beránek.
Nejprodávanější variantou šumivého vína zůstává tradiční sekt v kategorii „demi sec“, který Češi pijí spíš při slavnostních a svátečních okamžicích. Jedničkou na trhu je Bohemia Sekt demi sec, kterého se ročně vypije více než sedm milionů lahví.
Rivalita s Proseccem? Naopak
K celkovému růstu trhu v posledních letech přispívá také italské Prosecco. Výrobci se navíc snaží i trochu experimentovat.
Například český největší výrobce přišel v létě s novinkou „Bohemia Sekt Ice“, která se pije na ledu. „Dlouhodobě roste zájem i o nealkoholická šumivá vína,“ dodává Ondřej Beránek.