Článek
Objem útrat v českých e-shopech roste pravidelně rok co rok. Oproti loňsku jsou tržby vyšší přibližně o 17 procent.
„Je to tím, že zákazníci už považují online nakupování za běžnou součást svého spotřebitelského života a utrácí na internetu stále více peněz. Není to tedy tím, že by přicházeli na internet noví zákazníci,“ okomentoval čísla výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.
Zároveň Vetyška poukazuje na fakt, že poprvé v historii překonaly internetové obchody desetiprocentní podíl na celkových tržbách v maloobchodu.
Největší část zákazníků podle průzkumu APEK a Nielsen Admosphere nakupuje dárky v listopadu nebo prvních deseti prosincových dnech. Přibývá také těch zákazníků, kteří si raději zboží někde vyzvednou, než by si ho nechávali posílat domů.
Co bude podle internetového srovnávače největším hitem letošních Vánoc, najdete ve videu v úvodu článku.