Článek
Pokud v létě vyrazíte do některé zahraniční restaurace, možná dostanete účtenku z pokladny s českým podpisem. Tvůrce softwaru pro řízení restaurací Storyous využil pandemii k expanzi za hranice.
V některých zemích spustili pilotní provoz, například v Chorvatsku nebo na Slovensku už mají první desítky zákazníků z řad bister a restaurací.
„Digitalizaci hodně věříme, takže jsme během posledních měsíců hodně zapracovali na zdokonalení našich systémů. Všude, v každé zemi, chceme mít ve výsledku kolem 20 až 30 procent trhu,“ popsal plány firmy Igor Třeslín, výkonný ředitel Storyous.
Dosud působili kromě Česka také na španělském a polském trhu. Covid i na nich zásadně proměnil potřeby restauratérů. „Jakmile se rozjela pandemie, potřebovali jsme udělat integraci různých rozvozových služeb, takže třeba ve Španělsku máme Uber Eats jako součást našich systémů,“ uvedl Třeslín v rozhovoru pro SZ Byznys.
A hlavní rada pro gastro? „Všichni restauratéři by měli dneska pracovat s on-linem, opravdu se snažit prodávat přes svůj web nebo přes svoje rozvozové služby, i když pandemie skončí,“ říká Igor Třeslín. Jejich čísla totiž ukazují, že ani se slábnoucí nákazou rozvážkové služby o práci nepřišly. Pokles dosahuje jen zhruba 10 až 15 procent.
„Čekali jsme ten pokles mnohem větší, ale lidé si za poslední měsíce odvykli chodit na jídlo ven a ten trend zatím stále přetrvává, i když jsou z toho restauratéři poměrně smutní,“ popsal Igor Třeslín.