Hlavní obsah

Češi si udělali kadeřnictví doma. Nakupují na internetu i strojky

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek.

Stovky milionů spotřebitelů kvůli pandemii neopouštějí své domovy, o nabídku kosmetických produktů však stále jeví zájem. V Číně nakupují online zejména výrobky pro péči o pleť a vlasy.

Článek

Společnost L'Oréal, největší kosmetická firma na světě, uvedla, že prodej v prvním čtvrtletí letošního roku v Číně meziročně vzrostl o 6,4 procenta, a to navzdory přísným vládním opatřením, kvůli kterým zavřela prodejny většina podnikatelů a obyvatelé zůstávali v karanténě.

Společnost, jejíž rozlehlé impérium pokrývá desítky značek napříč péčí o pleť či vlasy, make-upy a parfémy, uvedla, že celosvětový prodej přitom během tří měsíců do března poklesl o 4,8 procenta.

V Číně během karantény prudce vzrostl zejména zájem o výrobky pro péči o pleť a vlasy. Naopak poklesly prodeje make-upu. „Připisujeme to povinnosti nosit roušku, která od nanášení make-upu odrazuje,“ uvedl generální ředitel společnosti Jean-Paul Agon. „Spotřeba produktů pro péči o pleť a vlasy, zejména barvení vlasů, je velmi stabilní, protože ženy nemohou během vládních opatření navštěvovat kadeřníka,“ dodal Agon. Prodeje barev na vlasy stouply o 50 procent.

Podobnou zkušenost zaznamenala společnost i v Česku. „Některým kategoriím, jako jsou produkty péče o vlasy, péče o pleť nebo domácí barvení vlasů, se daří lépe než jiným. Rovněž pozorujeme lepší výkonnost některých kanálů – v těchto dnech obzvláště roste e-commerce,“ řekla Seznam Zprávám Barbora Milotová z marketingového oddělení L'Oréalu. K výsledkům hospodaření za první čtvrtletí roku pro Českou republiku se však vyjadřovat nechtěla.

Češi o sebe v karanténě pečují

Zákazníci společnosti Oriflame oproti tomu mají v posledních týdnech největší zájem o produkty osobní hygieny. „Ruku v ruce s tím rostou prodeje doplňků stravy a vitaminů,“ sdělila Seznam Zprávám Lucie Šuchová z marketingu Oriflame.

„V průměrném meziročním srovnání, pokud nepočítáme poslední měsíc, se nám vede lépe než loňský rok. Za poslední měsíc, kdy je státem nařízená karanténa, lidé mají omezené příjmy a nemohou se stýkat, mají tato opatření negativní dopad i na nás, prodejce kosmetiky. Například hygienické produkty se prodávají lépe, na druhou stranu v určitých kategoriích cítíme propad,“ upřesnila Šuchová.

Jak dodala, firma vidí určitý nárůst v rámci e-shopového prodeje. „Školíme naše členy v rámci online nástrojů, abychom se přizpůsobili větší poptávce po online prodeji. Současná situace urychlila používání e-shopů napříč všemi značkami,“ říká Šuchová.

Nejoblíbenější položkou jsou zastřihovače

Podle dotazníku ČTK u Čechů zároveň skokově vzrostl zájem o přístroje na úpravu vousů, vlasů i nehtů. Nejlépe se daří zastřihovačům, u nichž obchodníci sledují růst o více než 200 procent. Vysoká poptávka je také po produktech na domácí manikúru a pedikúru.

Z hlediska prodejů péči o sebe rozhodně nezanedbávají muži. E-shop Alza.cz zaznamenal u zastřihovačů vousů a strojků na vlasy nárůst prodejů o více než 230 procent. „Samotné strojky na vlasy pak vzrostly od počátku března o neuvěřitelných 465 procent,“ uvedla mluvčí Alzy Patricie Šedivá. U barev na vlasy pro muže evidují podle ní dvojnásobné prodeje. Vyšší zájem je podle jejích slov také o kulmofény a přístroje péče o pleť jako ultrazvukové špachtle, obličejové kartáčky nebo galvanické žehličky.

Prodejce kosmetiky Notino sleduje stejně jako Alza.cz růst prodejů u fénů a žehliček na vlasy – jde o růst v desítkách procent. Firma podle marketingového ředitele Radka Ondrášíka sleduje u profesionálních barev na vlasy růst o téměř 300 procent, u domácích barev o necelých 100 procent.

„Fungujeme v podstatě v režimu vánoční sezony. Zásoby na skladech u nás trvale reflektují poptávku, takže zde došlo ke zvýšení u žádaného zboží,“ uvedl Ondrášík pro ČTK.

Související témata:

Doporučované