Hlavní obsah

Češi opět skupují roušky i paralen

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek.

Online lékárny opět evidují zvýšený zájem Čechů. Prodává se hlavně dezinfekce, volně dostupné léky i roušky. Lékárny – poučené zkušeností z jara – však hlásí dostatečné zásoby.

Článek

Na narůstající čísla nakažených nemocí covid-19 reagují kromě vlády a hygieniků také běžní obyvatelé Česka. Doplňují zásoby zboží, kterého byl při první vlně pandemie nedostatek. Lékárníci se však shodují, že tentokrát je dost zásob jak u nich, tak u distributorů.

Například Lékárna.cz zaznamenává výrazný nárůst prodeje „protikoronavirového“ zboží již od 15. července. Některé kategorie už dokonce dosáhly úrovně únorových nebo březnových prodejů. V současnosti její zákazníci nejvíce nakupují volně prodejné léky s paracetamolem – nárůst je oproti minulému měsíci až 20procentní.

U roušek, dezinfekcí a antibakteriálních gelů zaznamenali nárůst zájmu v jednotkách procent. Meziročně jsou však podle mluvčí společnosti Romany Žatecké prodeje dvojnásobně až trojnásobně vyšší. Stejně jako v březnu se v Lékárně.cz prodávají i doplňky stravy na podporu imunity.

Podobná je situace i v lékárně Pilulka.cz. „V internetové lékárně, ale i v kamenných prodejnách jsme od víkendu opět zaznamenali zvýšený zájem zákazníků a pacientů o roušky, ústenky, antibakteriální gely, mýdla a také o doplňky stravy podporující imunitu. V tuto chvíli však nárůst není tak masivní jako po vypuknutí epidemie na jaře,“ popisuje PR specialistka společnosti Kateřina Schotliová.

Roste zájem i o speciality

Stejně jako se napříč kraji liší epidemiologická situace, mění se v závislosti na lokaci i zájem o roušky, dezinfekce a vitaminy. „Zájem mírně vzrostl lokálně, ale pokud se v poptávce nestane něco extrémně dramatického, srovnatelného s úvodem koronavirové krize, sortimentu bude dostatek. Zatím ho máme dost v lékárnách a dostupný je i u distribuce,“ dodává za lékárny Dr. Max její mluvčí Michal Petrov.

Češi však nenakupují pouze „klasiku“, roste i zájem o speciální zboží, které se nyní zřejmě stává běžnou součástí českých domácností a kanceláří. „V e-shopu Datart.cz je 60procentní nárůst prodejů mezi měsíci červen a červenec, v posledních třech dnech dokonce 95procentní, u zboží, jako jsou bezdotykové dávkovače dezinfekce a mýdla, UV sterilizátor mobilních telefonů a teploměry,“ přidává aktuální čísla Eva Kočicová, tisková mluvčí Datartu.

Rekordní rok pro internetové lékárny

Obchody, které na internetu nabízejí zboží chránící před nákazou covid-19 nebo podporující imunitu, na jaře tohoto roku zažívaly „zlaté časy“. Ty ale evidentně nekončí.

Lékárna.cz za první půlrok překročila v čistých výnosech ty loňské o 51 procent. Díky jarní nákupní horečce může její výkonný ředitel Karel Klodner plánovat na investice do péče a komunikace se zákazníky čtyřikrát více, než původně zamýšlel, tedy přes šest milionů korun. Jistý si je také miliardovým obratem na konci tohoto roku.

Vyrůst na tři miliardy korun plánuje i Pilulka.cz – dosáhnout zisku 45 milionů korun v Česku zřejmě nebude problém. Naopak vstup na maďarský trh zmařil právě covid-19. „V roce 2019 dosáhly celkové tržby Pilulky 2,4 miliardy korun bez DPH. V letošním roce cílíme v Česku k provoznímu zisku 45 milionů korun a potvrzují se naše předpoklady, že od určité velikosti na trhu roste profitabilita. Online prodeje nám loni stouply o 48 procent, a i díky covidu očekáváme obdobný růst i letos,“ popsal Martin Kasa, spolumajitel Pilulky.

Doporučované