Článek
Cestovní kanceláře letos očekávají žně. Oproti loňskému roku, kdy Češi do přímořských lokalit téměř nevyráželi, se jejich zájem zase rapidně zvýšil. A to už v období takzvané first minute. Podle portálu dovolena.cz vzrostl o 45 procent. Cestovní kancelář Blue Style dokonce uvádí meziroční nárůst o 160 procent.
„Část letních letů je již zcela vyprodána. Volná je necelá polovina všech kapacit. V létě se tak u řady destinací ještě více než vloni projeví nedostatek volných míst v hotelech a letadlech,” řekl Seznamu František Vorel, tiskový mluvčí společnosti Blue Style.
Vysoký zájem potvrzuje i cestovní kancelář Fischer. „Ve statistikách se srovnáváme s rokem 2015, který byl historicky velmi úspěšný, asi nejúspěšnější. Momentálně i proti roku 2015 je ta poptávka ještě vyšší,” popsal tiskový mluvčí Jan Bezděk.
Roste zájem o Řecko i arabské země
Nejčastěji poptávanou destinací je Řecko. Řada oblíbených hotelů, především těch pro rodiny s dětmi, je už vyprodaných. „Kdo chce letos vyrazit do Řecka, tak už by s tím nákupem určitě neměl otálet,” varuje Bezděk.
Po propadech v posledních letech také opět narůstá zájem o arabské země. „CK evidují nárůst prodejů v desítkách procent. Dochází tak k postupnému návratu na hodnoty z let 2014 a 2015,” popsala Tereza Picková z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.
U některých kanceláří je o země jako Egypt nebo Tunisko zájem ještě větší. „U těchto zemí evidujeme narůst zájmu v řádu stovek procent,” uvedl Vorel. Zároveň dodává, že při koupi zájezdů do těchto zemí ještě lidé ušetří. Při koupi zájezdu do Egypta průměrně asi o 500 korun na osobu. U Turecka dokonce o 10 procent oproti loňsku.
Lepší situace a dovolenkový deficit
Za zvýšenou poptávkou zájezdů stojí podle mluvčího cestovní kanceláře Alexandria Petra Šatného hned několik věcí. „Je relativně stabilní situace ve světě, ať už politická nebo ekonomická. Dalším důvodem je to, že v loňském roce si část rodin dovolenou odpustila a letos by to byl už druhý rok, který by jim chyběl,” uvedl. Zároveň doplnil poslední důvod.
„V loňském roce nebyla nabídka last minute příznivá. Byla omezenější a ceny nebyly nízké. Takže na to zákazníci reagují a letos nakupují raději v předprodejích, kdy je výběr větší a ceny příznivější,” doplnil.