Článek
Český zákazník si cestu ke knížce najde vždy a pandemie či zavřená knihkupectví ho rozhodně neodradí. Vyplývá to alespoň z výsledků vydavatelského domu Albatros Media.
„V konsolidovaných výsledcích dosáhl Albatros Media ve finančním roce 20/21, který končí v červnu, obratu 1,145 miliardy korun. To je o tři procenta více než v předchozím roce, kdy byl obrat 1,107 miliardy korun,“ potvrdil pro SZ Byznys šéf firmy Václav Kadlec s tím, že vydavatelství se tak navzdory problémům na trhu podařilo pokračovat v růstu.
Z hlediska ziskovosti si firma v covidovém roce polepšila ještě výrazně více než o rok dříve. Zisk v pandemii navýšila z 18 milionů na 50 milionů korun.
„My jsme trochu změnili strategii a sáhli jsme k řadě opatření, ještě než přišel covid. Tato opatření se projevila v tom, že jsme byli stabilnější, efektivnější i ziskovější. Covid nás tedy zastihl dobře připravené, takže i ve finále náš finanční rok, který skončil v červnu 2021, skončil navýšením a zisk jsme měli v řádu desítek milionů korun,“ dodává Kadlec.
Vydavatelský dům výrazně posílil svůj e-shop a vyrostl také co do počtu nakladatelství. V únoru koupil za 14 milionů korun knižní divizi zkrachovalé Mladé fronty.
Loni přitom na knižním trhu vyšlo méně titulů, a to nejen u Albatrosu. Národní agentura ISBN, která registruje nově tituly, přijala v roce 2020 zhruba 15 tisíc žádostí o zápis nové knihy. O čtvrtinu méně než o rok dřív.