Hlavní obsah

„Čechům už není jedno, co nosí pod kalhotami, na trenkách mají nejraději pandy,“ říká mladý podnikatel

Obchod se spodním prádlem v Česku je těžký byznys. Rozhovor se zakladatelem firmy El.Ka Jakubem Kofroněm.Video: Anita Baselová, Seznam Zprávy

Před 10 lety mu maminka ušila trenky ze staré košile, pozdní vánoční dárek byl ale nakonec tak úspěšný, že se z toho Jakub Kofroň rozhodl udělat byznys.

Článek

Jakubova firma za loňský rok utržila 14 milionů korun, nezastaví se především před Vánoci a Valentýnem, kdy denně odešle i 150 objednávek. Jelikož se jedná o rodinnou firmu, v nejvytíženějším období pomáhají všichni.

Za 10 let fungování firmy se řada věcí na designu trenek změnila. Zatímco dříve muži vyhledávali spíše pohodlí v podobě širokých nohavic, dnes chtějí nohavice naopak co nejvíc úzké a některé potisky a barvy se vůbec neosvědčily. Zákazníci například téměř nekupují spodní prádlo v oranžové barvě, naopak nejraději mají to s potiskem pand.

Společnost El.Ka začala také jako první prodávat sety trenek pro celou rodinu. Prodejním místem jsou v dnešní době i sociální sítě, a to především Instagram, řada influencerů propaguje různé výrobky výměnou za zboží nebo i finanční odměnu.

Jakubova firma tuto možnost prodeje využívala hned od začátku, dnes ale od této formy propagace spíš ustupuje, a když s nějakým influencerem spolupracuje, velmi dobře si vybírá s kým. Instagram je totiž podle Jakuba, který založil i marketingovou společnost Beneficio Media, reklamou influencerů přesycen.

Doporučované