Hlavní obsah

Časy se mění, řekl Amazon. Chce přimět světové značky, aby u něj prodávaly zboží

Amazon chce po prodejcích, aby se zaměřili na online prodej.Video: Kamila Bejlková

Amazon chce, aby výrobci změnili myšlení, odpoutali se od regálů v kamenných obchodech a přeorientovali se na internetový prodej.

Článek

Mondelez, Unilever nebo Nike. Americký internetový prodejce Amazon oslovil zástupce předních světových značek, které chce získat pro svou myšlenku prodeje spotřebního zboží přes internet.

Amazon chce značky přimět kompletně změnit smýšlení o jejich produktech. Výrobci by měli méně uvažovat o tom, jak se bude jejich produkt vyjímat na policích supermarketů, ale spíše myslet na to, jak výrobky udělat tak, aby zaujaly zákazníky na internetu a daly se jim co nejrychleji dodat.

„Časy se mění. Amazon je přesvědčen, že dodavatelské řetězce zaměřené na přímou dodávku spotřebiteli jsou schopny zlepšit nakupování a zvýšit globální efektivnost. Dosáhnout toho si vyžádá významnou změnu v myšlení,” uvedl americký internetový gigant v pozvánce výrobcům zboží.

Amazon chce ovlivnit výrobce podobně, jako je před dvěma desetiletími diskontní řetězce přesvědčily, aby pro ně vyráběli velká balení.

Od knih k pracím práškům

Výrobci budou muset přehodnotit všechno - od způsobu výroby, balení až po dodávky. Obaly pracích prášků nebo cukrovinek budou například muset být trvanlivější a kompaktnější. Co se týče přepravy k zákazníkovi, Amazon už výrobcům nabídl své vlastní služby, uvedla agentura Bloomberg.

Amazon, který začínal jako prodejce knih, proniká na pole prodeje potravin a baleného spotřebního zboží s potížemi. Této rozsáhlé kategorii zboží stále dominují tradiční řetězce ztělesněné v USA například Walmartem nebo obchodním řetězcem Costco. Ty přitom v reakci na rozvoj internetu budují svůj vlastní online prodej.

Amazonu se již některé výrobce podařilo přimět, aby změnili balení. Týká se to zejména producentů hraček a spotřební elektroniky, kteří donedávna balili své zboží s primárním cílem ochránit je před krádeží na prodejně a zaujmout tam co nejvíce pozornosti. Do jejich obalů se ale zákazníci jen těžko dostávali a Amazon tak dotlačil výrobce k vývoji balení, které lze otevírat mnohem snadněji, uvedla agentura Bloomberg.

Lidi budeme potřebovat vždy, říká šéf distribuce firmy Amazon v Evropě.Video: Pavel Cyprich

Doporučované