Článek
Firmy, které letos nezačaly nabírat sezónní pracovníky s velkým předstihem, narazily v hektických předvánočních týdnech na jejich akutní nedostatek.
Vedle toho, že je nyní v Česku nízká nezaměstnanost kolem pěti procent, odčerpal podle zjištění Seznamu většinu brigádníků nově otevřený sklad internetového obchodu Amazon v Dobrovízi.
„Nabrali jsme přes čtyři tisíce brigádníků," říká mluvčí Amazonu Karel Taschner.
Podívejte se, jakým způsobem Amazon sháněl lidi a jak je získal:
Amazon příležitostné pracovníky lákal v masivní kampani během podzimu. Sliboval nástupní hodinovou sazbu 125 korun, k tomu ještě řadu příplatků, svoz na pracoviště zdarma i dotované obědy. A jeho mluvčí říká, že firma už musí zájemce o brigádu odmítat.
Pošta hledá marně
Ostatní firmy však mají opačný problém.
„Stále ještě nemáme plný stav, to se odráží i na počtu přesčasových hodin, které musíme proplácet našim zaměstnancům ve větším rozsahu, než je tomu v běžném roce,“ říká vedoucí třídírny České pošty v Malešicích Václav Kopeček.
Že je letos na předvánoční čas těžké sehnat brigádníka, přiznávají i další přepravní společnosti.
„Nedostatek pracovníků v logistických profesích v Česku je opravdu citelný,“ říká Pavel Včela ředitel přepravní společnosti GLS Česká republika. Tvrdí ale, že začali s náborem v dostatečném předstihu, a proto předvánoční nápor zvládají.
Daří se a práce je dost
Větší poptávku po brigádnících potvrzuje i firma LMC, provozovatel pracovních portálů Práce.cz a Jobs.cz. Na jejich portálech se během října a listopadu protočilo zhruba 25 tisíc brigádnických pozic.
Poptávka po krátkodobé výpomoci je podle analytika LMC Tomáše Ervína Dombrovského přirozená - ekonomice se daří a nezaměstnanost je nízká.
„Když v této situaci někdo jednorázově spustí kampaň a nabere několik tisíc brigádníků, zvyšuje tlak na ostatní firmy,“ říká Tomáš Ervín Dombrovský.
Rozhovor s šéfem distribuce Amazonu pro Evropu:

Lidi budeme potřebovat vždy, říká šéf distribuce firmy Amazon v Evropě.Video: Pavel Cyprich