Článek
Důvodem prodloužení stavby je nejen pandemie koronaviru a nepřístupnost části staveniště, ale také to, že stavební firmy musely odstranit část cementobetonového krytu.
Na části dálnice se totiž již objevil zhruba půlkilometrový úsek z cementobetonu, který ale zhotovitel na přelomu června a července zlikvidoval. Podle Miroslava Mazala z týmu komunikace ŘSD šlo o takzvaný zkušební úsek cementobetonové desky z cementobetonového krytu. „Povinnost položení zkušebního úseku vyplývá již ze zadání stavby. Před pokládkou je povinnost provést zkušební úsek, který ověří funkčnost stroje, schopnosti pokládkové čety a ověření kvality položeného úseku,“ uvedl Miroslav Mazal z týmu komunikace ŘSD.
Zhotovitel podle něj ověřoval na tomto úseku novou recepturu pro cementobetonový kryt. „Zhotovitel s ní přišel z důvodu současné krize na trhu se stavebními materiály a z důvodů využitelnosti vstupních materiálů z blízkých zdrojů. Pokládka zkušebního úseku mu byla povolena na jeho riziko a jeho náklady, následně probíhalo vyhodnocení, které vedlo k tomu, že cementobetonový kryt ze zvolených vstupních materiálů nevykazuje ideální parametry a zhotovitel na základě jednání s ŘSD ČR přistoupil k odstranění cementobetonového krytu,“ dodal Mazal. Podle něj šlo kompletně o riziko firem a nový povrch bude podle původních parametrů v dokumentaci.
Stavba obchvatu bude pokračovat i přes zimu. Stavební firmy na dvou etapách dálnice D48 okolo Frýdku-Místku mají nový úsek dálnice v celkové hodnotě čtyři miliardy korun dokončit příští rok.
Obchvat Frýdku-Místku po dálnici D48 se buduje bez přestávky na několika místech současně. Stavba vedoucí jižně od města je rozdělená do dvou základních etap, kdy každou z nich staví jiné sdružení firem. Etapy dělí řeka Ostravice.