Článek
Nakladatelský dům Albatros je jediným zájemcem o knižní divizi vydavatelství Mladá Fronta, které se loni ocitlo ve finančních problémech a spadlo do insolvence. Nabízí 18 milionů korun. S jedinou podmínkou: souhlas všech zúčastněných. A to nejlépe hned. Každý den totiž vydavatelství ztrácí na hodnotě.
„Za několik dnů už nebude co koupit. To není nějaká naše obchodní taktika vyvíjení tlaku, tohle je objektivní vyjádření reality. Firma je postavená na zaměstnancích, na autorech a na jejich licencích,“ vysvětluje Kadlec s tím, že platnost nabídky vyprší 31. ledna 2020.
Hraje se o dny
Všichni zaměstnanci vydavatelství Mladá Fronta totiž koncem roku dali, nebo dostali výpovědi, když soud rozhodl o ukončení činnosti závodu. Od října nedostali mzdu a řada z nich už má novou práci.
„I ti nejvěrnější, kteří dosud vyčkávají a věří v záchranu, mají na stole časově omezené nabídky od konkurence. Pokud jim během pár dnů nepotvrdíme, že MF jede dál, a nenabídneme nové smlouvy, podepíšou smlouvy s konkurencí. Jejich přechodem ke konkurenci pak bude jakákoliv snaha o vzkříšení definitivně pohřbena,“ říká Kadlec s tím, že stejná situace je i na poli autorů, kteří s Mladou Frontou dlouhodobě spolupracovali. I tady už velká řada z nich své smlouvy vypověděla, nebo se k tomu chystá.
S mnoha z nich teď prý Albatros aktivně komunikuje. „Avizovali jsme jim, že pokud transakce proběhne, budeme připraveni nabídnout nové pracovní smlouvy a pracovat s nimi na znovuobnovení provozu nakladatelství,“ říká Kadlec s tím, že finanční náklady na případný restart Mladé Fronty odhaduje na dalších 10 milionů korun.
Chybí souhlas všech, hlavně soudu
Věřitelský výbor i zajištěný věřitel, kterým je Crane Constancy Investments, koncem minulého týdne vydali souhlasné stanovisko. S transakcí však musí souhlasit ještě insolvenční soud. A to do týdne. „Soud ale není vázán lhůtami a já vlastně rozumím, že s ohledem na obrovskou komplikovanost celého řízení se jeho rozhodnutí může táhnout, což transakci zhatí,“ dodává Kadlec.
„Pro nás jde o velké riziko s ne úplně jistým výsledkem. Na věc už se raději ani nedíváme jako na finanční transakci, ale spíše jako na záchrannou akci s cílem udržet při životě jedno z nejstarších nakladatelství v této zemi,“ dodává Kadlec. Značka Mladá Fronta existuje od roku 1945.
MF není jediné vydavatelství, které se nyní Albatros snaží získat . „O Albatros Media se na trhu ví, že naše strategie je postavená mimo jiné na akvizicích, takže jednáme s řadou vydavatelství a průběžně,“ dodává Kadlec s tím, že v posledních 7 letech firma dokončila 13 akvizičních projektů.