Článek
Karanténu trávili obyvatelé Britských ostrovů v křesle, s knihou a šálkem teplého nápoje. V posledních třech měsících utratili za čaj a kávu 24 milionů liber a dalších 19 milionů liber za sušenky. Uvedl to server BBC s odkazem na společnost Kantar, která se zabývá průzkumem trhu. „Náklady na práci z domova se mnohým začínají prodražovat,“ uvedl Fraser McKevitt ze společnosti Kantar, čímž narážel na částky, které lidé utratili za horké nápoje a sušenky.
Výzkumná firma také oznámila, že ve stejné době Britové nakoupili potraviny celkem za 31,6 miliardy liber. To znamenalo nárůst o 17 procent, což je nejvíce za posledních 26 let.
Více lidí se obracelo také na internetové supermarkety s donáškou nákupu domů. Ještě v březnu zaujímaly nákupy potravin on-line jen 7,4 procenta, během pandemie se číslo zvýšilo na 13 procent. Nakupování potravin z domova se však Britové stále drží. „Během posledních dvou týdnů, kdy se opatření zmírnila, stále si více než jedna z pěti domácností objednává nákup on-line,“ řekl McKevitt.
Lidé, kteří zůstávali doma, také věnovali více času čtení knih než za běžných okolností. Dokazují to tržby vydavatelství Bloomsbury, které během pandemie zaznamenalo skok v prodeji o pětinu ve srovnání s loňským rokem. Příjmy společnosti vzrostly o 28 procent na 31,4 milionu liber. „Naše květnové a červnové výkyvy byly nečekané,“ uvedlo vydavatelství.
Nejprodávanější knihou byl Harry Potter a také tituly spojené s kampaní Black Lives Matter, která vypukla po smrti Afroameričana Gerge Floyda. Seznamu těchto bestsellerů vedl titul Why I'm No Longer Talking to White People About Race od černošské novinářky Reni Eddo-Lodgeové.
Ovšem knižním hitem britské karantény se stal Harry Potter. Díky jeho prodeji vzrostly příjmy z prodeje dětské literatury o 27 procent na 18,7 milionu liber. „Harry Potter byl velmi populární v rodinách, kde si ho lidé četli navzájem a během celého tohoto období pro ně byl něčím kouzelným,“ řekl generální ředitel společnosti Bloomsbury Nigel Newton.