Článek
Právě frontman nu-metalové instituce Deftones Chino Moreno, kterého si pozval jako jednoho z hostů na album Post Traumatic, mohl Mikeovi poskytnout oporu a zpětnou vazbu, jak se s osobní ztrátou v kapele vypořádával on sám. V roce 2013 zemřel na náhlou zástavu srdce, po téměř pěti letech v kómatu následkem vážné automobilové nehody baskytarista Deftones Chi-Cheng. „Když jejich baskytarista Chi zemřel, tak jsem s nimi vystupoval na vzpomínkovém večeru, kde probíhala i sbírka pro jeho rodinu. Když jsem pracoval na této desce, tak jsem se obrátil na China a zeptal se ho, jestli by neměl zájem se na desce podílet. A pokud ne, byl bych rád za společnost. Povídali jsme si, ale překvapivě to nebyla žádná hlubokomyslná debata. Stejný pocit napojení jsem cítil i u ostatních hostů,“ říká Shinoda a dodává: „Chtěl jsem mít kolem sebe lidi, u kterých jsem si byl jistý, že se dokážou ztotožnit s filozofií desky.“
Samotná deska Post Traumatic vznikala poměrně rychle po sebevraždě Chestera Benningtona před půl druhým rokem, avšak poměrně nenásilně. Určitou souvislost bychom mohli najít i u amerických Foo Fighters. Se smrtí frontmana Nirvany Kurta Cobaina se multiinstrumentalista Dave Grohl srovnával tak, že psal hudbu bez jasného cíle. „Album Post Traumatic jsem psal v podstatě jako deník. Snažil jsem se pouze psát o svých zkušenostech a zachytit je co nejpřesněji jsem dovedl. Když vznikla asi první polovina skladeb, tak jsem stále neměl za cíl udělat z toho plnohodnotné album. Byla to určitá forma terapie a jsem si plně vědom toho, že mnoho lidí na světě prochází stejnými emocemi, ať už šlo o naše fanoušky v případě Chestera, nebo zažívají ztráty, které nejsou nijak spojené s naší kapelou. Takže jsem doufal, že to pomůže i ostatním, protože uslyší, že v tom nejsou sami,“ zmiňuje.
V případě budoucích plánů je těžké předvídat, ale velice pozitivní je, že je zde stále chuť tvořit. „Po tomto turné dojde k utlumení celého kolotoče jménem Post Traumatic. Celkově jsem moc rád, že jsem měl možnost potkat obrovské množství fanoušků a poděkovat jim osobně. Byla to zároveň velká škola v rámci vystupování, jakožto sólový umělec. Když se proto vrátím domů, bude to s vědomím toho, že mám chuť psát dál. Vytvářím nové věci, ale zároveň nemám sebemenší představu pro jaký projekt, protože produkuju a píšu i pro další umělce. Budoucnost je tak zcela otevřená,“ ukončuje rozhovor Shinoda.
Celý rozhovor najdete v úvodním videu. Je součástí magazínu Slavní, který Televize Seznam vysílá každou neděli od 21 hodin.
Jak naladit Televizi Seznam u vás doma? Praktický návod ZDE.