Článek
Do restaurací a na večírky přestal největší tuzemský výrobce šumivých vín v době lockdownů dodávat ze dne na den.
Uzavřené provozovny v gastronomii a zákaz pořádání veřejných akcí prodeje sice zásadně snížily, na druhou stranu zájem Čechů producenta ze Starého Plzence překvapil. Češi pili víc doma a objednávali alkohol online přes e-shopy.
Bohemia Sekt
- Výroba je ve Starém Plzenci.
- Ve sklepích někdejšího pivovaru vzniká šumivé víno dvěma způsoby. Oba jsou francouzského původu.
- První lahve slavnostně otevřeli američtí vojáci v den osvobození Starého Plzence. Během oslav vypili 37 000 lahví.
- V kategorii šumivých vín a sektů je jedničkou na tuzemském trhu (60 až 70 procent).
Od února do června se v maloobchodě prodalo co do objemu o 17,5 procenta více než za stejné období loňského roku. Za posledních 12 měsíců pak v maloobchodě stoupl celkový objem prodaných litrů dokonce téměř o čtvrtinu, což představuje v přepočtu na lahve o 19 milionů víc.
Mimo jiné to ve Starém Plzenci, kde sekty vznikají, přičítají i novince roku.
„Je patrné, že roste zájem o varianty sektů určené k neformálním příležitostem, jde například o typ Ice, podávaný na ledu,“ uvádí Martin Fousek, marketingový ředitel společnosti, s tím, že loňský počin se stal nejúspěšnější novinkou v padesátileté historii značky.
A trend se nepotvrzuje pouze v Česku. Zájem o tento typ nápoje roste podle výrobce i ve všech okolních zemích. Ve větší míře se totiž pijí i prosecca. Jedno z nich, které patří k celosvětově nejúspěšnějším značkám, má český výrobce také pod svými křídly.
Značky patřící do Bohemia Sektu
- Víno Mikulov
- Habánské sklepy
- Vinařství Pavlov
- Chateau Bzenec
S bublinkami i bez nich
Češi nakoupili i víc lahví tichých vín, meziročně o 10 procent. Celkový maloobchodní trh tichých vín za posledních 12 měsíců dosáhl na necelých 71,5 milionu litrů a v předposledních 12 měsících to bylo 64,5 milionu litrů. Klasická vína ale nedokázala vykompenzovat propad spotřeby v gastronomii nebo přímo u vinařů.