Článek
Místo odborného hodnocení komise a brožury vznikne mapa s nominovanými podniky z loňského a letošního ročníku. Mapa nabídne tipy, do jakých podniků zajít na dobré jídlo a pití. Lidé je tam zároveň mohou ohodnotit, a stát se tak částečně komisí, uvedla dnes v tiskové zprávě Lenka Němcová z Turistického informačního centra města Brna.
Projekt Gourmet Brno vznikl na podporu místního pohostinství. Účelem letošního ročníku je víc než kdy dřív nalákat lidi do restaurací, kaváren či pivnic. „Letos na jaře měla přijet nezávislá komise, která se skládá z odborníků, food blogerů i novinářů z České republiky a ze zahraničí, a vyhodnotit nominované podniky. Byl ale nouzový stav, takže jsme se nakonec rozhodli vydat jen mapu s podniky, které nominovali lidé z brněnské gastronomie,“ dodala Němcová.
Podniky mohou ohodnotit samotní návštěvníci, avšak oficiální vyhlášení těch nejlepších nebo brožuru jako v předchozích letech TIC neplánuje. „Naším cílem je motivovat obyvatele města, aby se stali součástí Gourmet Brno, ohodnotili to nejlepší z brněnské gastronomie, a zároveň ji tak osobně podpořili. Věříme, že ročník 2021 už bude v tradičním pojetí,“ uvedla ředitelka turistického informačního centra Jana Janulíková.
V předchozích ročnících hodnotila komise nominované podniky v kategoriích restaurace, fine dining, bistra, pivnice, vinárny, kavárny, cukrárny a bary. Do užšího výběru se dostaly v každé kategorii ty, které v celkovém hodnocení dosáhly nad 70 procent. Tyto podniky se pak objevily na turistickém portálu GOtoBRNO.cz jako doporučená místa. Současně každý rok vznikla brožura v češtině, angličtině a němčině, která společně s mapou tvořila průvodce po tom nejlepším, co v Brně lze ochutnat.