Článek
Peníze, o jejichž přidělení rozhodne zářijové zastupitelstvo, předá podnikatelům Jihomoravské inovační centrum (JIC). Podniky se do programu mohou stále zapojit. V tiskové zprávě to uvedla Kateřina Gardoňová z tiskového střediska magistrátu.
Program kreativních voucherů, které Brno nabízí prostřednictvím JIC, cílí na malé a střední podniky, které spadají do některého z prioritních oborů Regionální inovační strategie Jihomoravského kraje, nebo firmy, u nichž jsou tyto obory součástí jejich hodnotového řetězce. Prioritním sektorem je například vývoj softwaru a hardwaru, pokročilé strojírenské a výrobní technologie nebo léčiva.
Firmy stojí nejvíce o kvalitní webové stránky nebo propagační materiály. Kreativní agenturu nebo pomocníka si mohou vybrat na webu v takzvané kreativní galerii, která nabízí online databázi jihomoravských kreativců podle oborů i s ukázkami jejich práce. „Kreativní vouchery pomáhají překonat počáteční obavy z navázání spolupráce se specifickým světem poskytovatelů kreativních služeb a plně využít potenciál neotřelých a profesionálních řešení,“ řekl náměstek primátorky Tomáš Koláčný (Piráti).
Firmy musí zakázku, jejíž minimální hodnota je 50.000 korun, nejdříve zaplatit celou. JIC podnikům následně zpětně vyplatí voucher, který pokrývá 75 procent zakázky až do výše 100.000 korun. Kreativní vouchery nabízí Brno jihomoravským obchodním společnostem od roku 2016, za tuto dobu město podpořilo téměř 230 firem. Z průzkumu organizátorů programu z let 2016 až 2018 navíc vyplývá, že až 86 procent firem ve spolupráci s kreativcem pokračuje nebo se k tomu chystá.
Program kreativních voucherů reaguje i na aktuální koronavirovou situaci. „Od dalšího ročníku bude výzva nově otevřená firmám ze všech oborů a peníze tak budou použity jako velmi účinný a funkční nástroj podpory podnikání po pandemii,“ dodal Koláčný.