Článek
Velkou opravou prošla i střední část nádražní budovy s odjezdovou halou. Zatím je však k dispozici pouze maličká čekárna a na první pohled je zřejmé, že je ještě potřeba řadu věcí dodělat za provozu. Pohyb cestujících po hale a do podchodů je už volný.
Na nádraží se nedalo celý rok zajíždět od jihu kvůli modernizaci sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, rekonstrukci kolejiště a také kvůli opravě mostů přes Křídlovickou a Hybešovu ulici.
„Díky provozu hlavního nádraží už nejezdí žádné vlaky na dolní nádraží, pouze ve všední den na něj v dopravní špičce pojedou jednotky vybraných vlaků,“ řekla ČTK mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Důvodem je nedostatečná kapacita nádraží, které nedokáže odbavit všechny vlaky.
Po rekonstrukci se také změnilo číslování kolejí. Už nejsou číslované od jedničky od výpravní budovy. „Jsou přečíslované jako ve většině stanic, stejně tak je nastavený software. Číslem 1 a 2 jsou označené průběžné koleje. Věříme, že se s tím cestující brzy sžijí,“ doplnila za SŽDC Radka Pistoriusová. U prvního nástupiště je tak kolej třetí, u čtvrtého nástupiště už není šestá, ale osmá.
Novinkou dnešního dne je také v Brně změna dopravce na rychlíkové lince z Brna do Bohumína, kterou převzal od Českých drah RegioJet. Jeden z jeho zaměstnanců rozdával dnes za hlavními vstupními dveřmi odjezdové haly cestujícím informační letáky. Nově také jezdí přímé vlaky z Brna do Židlochovic po obnovené trati, po níž jel vlak naposledy před 41 lety.
Odjezdová hala po rekonstrukci je výrazně světlejší a čistší, odstraněné byly různé stavební přístavky a jsou v ní pokladny Českých drah. Aktuálně se pracuje na rekonstrukci levé části budovy, kde bylo ČD centrum či čekárna ČD Lounge a kdysi také restaurace.