Článek
Nyní jich město do konce ledna obdrží dalších 19 a v příštím roce dalších 20 kusů. Nasazené budou na nejvytíženější linky 25, 26 a také 37, na níž jezdí zatím převážně krátké trolejbusy. Zároveň bude možné postupně vyřadit trolejbusy typů 15Tr, 22Tr a 25Tr. Nejmladším z nich je letos 12 let, nejstarším 30 let, řekla ČTK mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.
Dopravní podnik za každý trolejbus zaplatí necelých 12 milionů korun, což je výrazně méně, než se ve výběrovém řízení předpokládalo. Stejně jako všechna dodávaná vozidla v posledních letech už je samozřejmostí klimatizace v prostoru pro cestující. Ve voze jsou i USB zásuvky. Aktuálně také výrobci mohou zasílat dopravnímu podniku nabídky na dodávku až 40 klasických trolejbusů, termín podání nabídek se prodloužil o měsíc do 25. listopadu, řekla Tomaštíková.
Aktuálně má dopravní podnik v provozu 17 starších typů kloubových trolejbusů, které mají být postupně vyřazeny, a 30 trolejbusů typu 31Tr SOR z roku 2015. Díky aktuálnímu nákupu se tak podaří zvýšit podíl kloubových vozů, což umožní případné vyřazení i některých nejstarších klasických trolejbusů.
Brno má nejrozsáhlejší trolejbusovou síť v republice a ve třech vozovnách v Husovicích, ve Slatině a v Komíně má k dispozici 121 trolejbusů.