Článek
Podle primátorčina náměstka Petra Hladíka jsou protipovodňová opatření nezbytná pro další rozvoj města.
Zahájení zadávacího řízení na projektanta dnes schválili brněnští radní. „Předpokládané náklady na vytvoření projektové dokumentace, inženýrskou činnost a autorský dozor jsou 27,5 milionu korun bez DPH, samotná výstavba protipovodňových opatření se odhaduje na 530 milionů korun bez DPH,“ uvedl mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek.
Protipovodňová ochrana na Svratce má být podle Hladíka zajištěna vybudováním zemních hrází v kombinaci s železobetonovými zdmi. „Dále zde budou sníženy břehy a vytvořeny bermy, jejichž součástí budou i stezky pro pěší a cyklisty,“ uvedl Hladík.
Jedna z etap je na pravém břehu Svratky mezi železničními mosty budoucího železničního uzlu Brno a mostem viaduktu Uhelná, přičemž v prostoru je nedokončená stavba polikliniky Železniční. Další etapa je rovněž na pravém břehu Svratky, a to v úseku od železničního mostu přerovské trati po železniční mosty budoucího železničního uzlu Brno. Poslední etapa je na levém břehu Svratky od železničního mostu přerovské trati přes Kšírovu ulici, Svitavský náhon k železničnímu mostu Uhelná. Součástí jsou částečná protipovodňová opatření na Svitavě.
„V lokalitě u polikliniky Železniční chceme vybudovat park, který bude sloužit jako místo pro rekreaci a odpočinek. Zároveň však při případné stoleté povodni umožní rozliv vody a její zadržení. V současné době řešíme potřebný odkup objektů a pozemků od Správy železnic,“ dodal Hladík.
Součástí projektu je i rekonstrukce kmenové stoky, která územím vede.