Hlavní obsah

Brněnský dopravní podnik nově označuje spoje s vysokou podlahou

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Brněnský dopravní podnik (DPMB) změnil u vybraných linek značení v jízdních řádech. S nákupem nových vozů vzrostl podíl nízkopodlažních tramvají, trolejbusů i autobusů na 77 procent.

Článek

Nově jsou tedy vyznačené ty spoje, které obsahují vozidlo s vysokou podlahou. Zlepší se tím přehlednost jízdních řádů, uvedla dnes v tiskové zprávě mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Místo piktogramu osoby na vozíku tak cestující uvidí znak připomínající přeškrtnuté písmeno S. „U linek, kde garantujeme jako nízkopodlažní více než polovinu odjezdů, značíme celou linku jako bezbariérovou a v jízdním řádu jsou naopak vyznačeny symbolem $ ty spoje, které nízkopodlažní nejsou. Princip značení tedy otáčíme,“ vysvětil dopravní ředitel DPMB Jan Seitl. Nové značení se týká většiny linek, například 1, 4, 8, 9, 30, 32, 40, 49, 57, 63 a dalších.

Nízkopodlažnost vozů považuje dopravní podnik za jednu ze svých dlouhodobých priorit. „Pro mnoho skupin cestujících je snadný nástup a výstup z vozu při přepravě klíčový. Nejsou to jen lidé s handicapem, ale i senioři a rodiče s kočárky nebo malými dětmi. Po pořízení 40 nových autobusů v letošním roce činí celkový podíl nízkopodlažních vozů 77 procent, u autobusů dokonce 94 procent,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Podíl nízkopodlažních vozů se s každým novým vozem zvyšuje. Nejčastěji se nakupují nové autobusy, které dosluhují zhruba po deseti letech, naopak nejdelší životnost mají tramvaje, s generálními opravami až 30 let. Dopravní podnik aktuálně plánuje pořízení nových trolejbusů a obousměrných tramvají.

Doporučované