Článek
Podle generálního ředitele společnosti Fuel Matrix by mohlo vážení cestujících snížit výdaje a emise oxidu uhličitého. Společnost začíná jednat s britskými letišti o možném představení diskrétních metod, kterými by mohli pasažéry vážit například při procházení bezpečnostními rámy během kontroly.
Data by měla být chráněna v souladu s GDPR, stejně jako biometrická data, která se používají pro rozpoznání obličeje během letištních kontrol. O záměru britského start-upu informoval list The Washington Post.
Od váhy letadla se totiž odvíjí i množství paliva, které stroj při své cestě spotřebuje. Většina evropských aerolinek používá váhové odhady Evropské agentury pro bezpečnost letectví (EASA) z roku 2009. Předpokládaná váha je ale většinou vyšší než skutečná. Podle generálního ředitele start-upu Fuel Matrix by mohlo letadlo převážet méně paliva, pokud by posádka věděla, že jeho hmotnost je nižší.
Diskrétní technologie vážení pasažérů je inovací společnosti Fuel Matrix. Samotný nápad vážit cestující však v minulosti představilo už několik aerolinek. Letecká společnost Samoa Airways začala podle listu The Washingotn Post cestující vážit v roce 2013.