Článek
Od září letošního roku budou zákazníci na pobočkách řetězce supermarketů Sainsbur's hledat plastové tašky marně. Společnost se rozhodla pro ekologičtější hospodaření a zbavuje se takzvaných „zbytečných plastů“.
Pečivo tak bude prodávat do papírových sáčků, v případě ovoce a zeleniny budou mít zákazníci na výběr – buď si donesou vlastní tašku, nebo si v obchodě koupí novou. Ta bude vyrobená z recyklovaných materiálů a bude na víc použití. Upustit plánuje řetězec i od plastových obalů například na kořenové zelenině nebo některých druzích ovoce.
Sainsbury's by tak měl snížit svou produkci plastů o 489 tun ročně. Podle zástupkyně Greenpeace v Británii Ariany Denshamové jde o krok správným směrem, který ale zdaleka nestačí. Řetězec totiž produkuje téměř 120 tisíc tun plastů každý rok, tato čísla ho podle Denshamové řadí mezi nejhorší v tabulce sítí supermarketů. Greenpeace proto urguje Sainbury's, aby do roku 2020 eliminoval nerecyklovatelné a zbytečné plasty.
Síť supermarketů také čerstvě testuje zpětný výkup plastových lahví. Za jednu takovou dostane zákazník 5 pencí v podobě voucheru, který může v obchodě využít. Potvrzuje tím slova svého ředitele Mikea Coupeho. Podle něj je Sainsbury's odhodlané se zbavit zbytečných plastových obalů a tam, kde je ochrana potřeba, hledá řetězec nové alternativy.