Článek
„Dlouhodobě se ukazuje, že monarchie je jedním z nejhodnotnějších aktiv, které Británie má. Královská rodina se po světě i v Británii samotné těší obrovskému respektu. Bez ohledu na politiku to bez debat představuje také velký přínos pro ekonomiku,” uvádí ředitel komunikace Brand Finance Konrad Jagodziňski. Ten zdůrazňuje, že v podstatě cokoli, co se týká Windsorů, funguje jako turistická atrakce.
Nejde jen o desítky tisíc cizinců, ale také o zvědavce z řad Britů, kteří si třeba na víkend zajedou do Londýna, aby si udělali pár fotek před Buckinghamským palácem nebo porodnicí St. Mary`s Hospital. Pak je tu samozřejmě provázanost královské rodiny s jednotlivými značkami. „Kdykoli je na cestě královské miminko, výrobci dětského zboží, jako třeba oblečení, se toho chopí coby příležitosti. Oznámení o narození ‚Royal Baby’ sladí s oznámením o nabídce svých výrobků. Když je na pořadu královská svatba, tak se také řeší jednotlivé výrobky - od šatů až po auta. Nesmíme zapomínat ani na obrovský mediální zájem. Je to obrovská šance na to udělat zdarma reklamu celé Británii a akcím, které se tu konají.”
Kdyby Konrad Jagodziňski neviděl evidentní projevy lásky a zamilovanosti, myslel by si prý, že svatbu prince Harryho s Meghan Markleovou domluvili přední PR specialisté pracující pro ostrovní monarchii. Sama nevěsta totiž coby známá herečka představuje velmi úspěšnou a oblíbenou značku. „Je to Američanka, takže v podobě Spojených států otevírá monarchii cestu na úplně nový trh. Pokud přijmeme, že královská rodina a Británie jsou obchodní značkou, pak Meghan Markleová bude její ambasadorkou v Novém světě. Američany britská monarchie vždycky fascinovala, ale brali ji jako něco vzdáleného. Meghan jim může vysvětlit, v čem kouzlo královské rodiny kolem Alžběty II. vlastně spočívá.”
Úspěšnost královské značky souvisí jednak s mimořádnou popularitou, které se těší Její Veličenstvo, královna Alžběta II., ale současně také s novou nastupující generací v královské rodině, kterou ztělesňují kromě ženicha Harryho rovněž jeho starší bratr William s manželkou Kate. Má to co do činění nejen s tím, že se snaží v rámci možností prezentovat coby normální lidé a ne primárně coby princové a princezny, ale také s oficiálními povinnostmi, které už dotyční stačili přebrat, hlavně pak s různými charitativními projekty. „Tím, že přebírají záštitu nad různými dobročinnými projekty a kampaněmi, jsou v podstatě hybateli sociálních změn. William, Harry i vévodkyně z Cambridge podporují témata duševního zdraví, válečných veteránů nebo ohrožených dětí. Dá se říct, že pomáhají měnit tvář moderní britské společnosti. Současně jsou ale milovanými a přitom lidskými vyslanci monarchie a celé Británie ve světě. Dělají dobrý dojem i na mladou generaci. Lidé si monarchii daleko snadněji spojí s nimi než se staršími členy královské rodiny.”
Brand Finance vyčíslila hodnotu značky jménem „britská monarchie” na 67 a půl miliardy liber. Jen menší část přitom představují hmotné záležitosti, jako hrady, paláce, polnosti nebo předměty z královských sbírek. Roční příspěvek státní pokladně, který z tohoto brandu vyplývá, údajně představuje 1,8 miliardy liber. Svatba Harryho s Meghan pak má přinést dodatečnou roční „injekci” ve výši jedné miliardy liber.