Článek
Majitelé prázdninových rezortů hrozí vykázáním britských zákazníků z all-inclusive programů nebo výrazným navýšením cen. V průběhu zejména posledních dvou let totiž začali britští turisté hotely křivě obviňovat z otravy jídlem.
Za tímto trendem stojí pravděpodobně právnické firmy, které Brity ke stížnostem navádějí. V případě, že si na jeden konkrétní hotel stězuje vícero zákazníků, je poměrně velká šance, že uspějí. Právníci následně sklízí tučnou provizi v podobě až 40 procent z kompenzační částky. Požadavky na kompenzaci za neexistující zdravotní potíže se pohybují kolem dvou tisíc liber (v přepočtu kolem 60 000 korun).
Od roku 2013 se zvedl počet stížností na hotely skrze právnické firmy o 500 procent. Přímo na hotely, bez prostředníka, si ale stěžuje stále stejný počet lidí.
Vlna lživých obvinění znamená hrozbu jak pro dobrou pověst rezortů, tak pro britské pojištovny, které případy falešných otrav jídlem vyjdou v přepočtu zhruba na miliardu liber (30 miliard korun) ročně.