Hlavní obsah

Blog: Vesnice vítězí. V čele s Justinem Bieberem

Adam Junek
Bývalý novinář. Vedoucí oddělení PR a komunikace Středočeského kraje
Foto: Profimedia.cz

Justin Bieber je velkým milovníkem gumových nazouváků.

Když už máme být zavření, tak aspoň pohodlně. Společnost Crocs na karanténním světě rozhodně umí vydělat aneb Vážně i nevážně o módě ve víkendovém sloupku Seznam Zpráv.

Článek

Když jsme se před dvěma lety stěhovali na vesnici, podstatně jsme rozšířili náš botník. Samozřejmě o holiny, ale také o druhé „nejhnusnější“ boty na světě. Tedy gumové nazouváky známé podle originálního výrobce jako crocsy. Pro pořádek: „nejhnusnější“ boty jsou válenky Ugg.

Zásobili jsme se skutečně poctivě. S děrovanou špičkou na léto, s plnou špičkou, když je rosa, s kožíškem na zimu a pro návštěvy pár veselých, třeba s kytičkami. Přiznávám, zas tak velkou investici jsme neprovedli, protože jsme nesáhli po originálech. Ve velkoměstě se přitom u dveří krčil jediný pár určený tak maximálně k vynesení odpadků.

Doba se ale změnila a i městští obyvatelé lehké pohrdání „gumovkami“ odhodili. Výrobce těch pravých gumových pantoflů, firma Crocs, tak teď zažívá skutečný boom. A kromě covidu, který lidi zavírá doma a ti tak touží po pohodlí, tomu pomáhají hvězdná jména showbyznysu.

Tento týden zbořil prodeje kousek, který pro Crocs stvořil zpěvák Justin Bieber. Svítivě žlutý model s osmi „vylepšeními“ (takovými komickými čudlíčky v dírkách) za lidových 60 dolarů se vyprodal okamžitě po uvedení. A už se rozjel „černý trh“. Na stránce, kde lidé zpeněžují třeba limitované edice tenisek, crocsy bieberovky pod 75 dolarů neseženete. Cena 100 dolarů není nijak výjimečná.

Foto: Profimedia.cz

Nohy Justina Biebera a jeho crocsy.

Už když zpěvák, který v gumových botkách bývá k vidění pravidelně, avizoval spolupráci s Crocs na sítích, strhla se mela. Akcie firmy poskočily o 11 procent vzhůru na víc než 47 dolarů. Přitom už pár dní předtím slavil výrobce nevzhledných, leč pohodlných nazouváků úspěch. A to díky spolupráci s jinou star. Před dvěma týdny šel do prodeje model, který vytvořil rapper Bad Bunny. Zmizel během 16 minut při stejné ceně, tedy za 60 dolarů. A sehnat se dá teď opět jen na přeprodejních serverech až za trojnásobek.

Společnost už hrdě překřtila měsíc říjen na „croctober“. A měla by začít vymýšlet, jaká jazyková hříčka se bude hodit k letošnímu roku. Jen za druhé čtvrtletí, tedy v době, kdy celý svět postupně procházel karanténními opatřeními, se jí online prodeje vyšplhaly o 67 procent.

S aktuálním vývojem pandemie se zdá, že pohodlné crocsy, asi ty s kožíškem pro zimní období, budou hitem příštích měsíců. My vesničani jsme už připraveni.

Související témata:

Doporučované