Hlavní obsah

Bez roušky nejsou hamburgery. Tím se bude od srpna řídit McDonald's

Foto: Profimedia.cz

Zákazníci McDonald's budou muset nosit roušku, jinak si na jídlo počkají ve vyhrazeném prostoru.

Fastfood McDonald's se snaží ochránit své zákazníky i zaměstnance před koronavirem. Do veškerých poboček v USA smí od srpna jen zákazníci v rouškách, i když to tamní vláda nenařizuje. Důvodem je vysoký nárůst nakažených.

Článek

Některé podniky ve Spojených státech se rozhodly obsluhovat jen ty zákazníky, kteří přijdou v roušce. Důvodem opatření je nárůst počtu úmrtí a nakažených koronavirem. Spojené státy v pátek zaznamenaly již čtvrtý den v řadě přes 1000 smrtelných případů covid-19. Mezitím přibylo přes 73 000 nakažených, což je druhý nejhorší výsledek od začátku pandemie.

Nárůst případů koronaviru vyvolává mezi podnikateli v maloobchodě a gastronomii obavy z toho, jak v přeplněných prodejnách a restauracích před nákazou chránit sebe i zákazníky. V některých amerických státech stále není nařízeno nosit roušky, společnosti si proto začaly vytvářet vlastní pravidla.

Do „mekáče“ jen v roušce

Například řetězec rychlého občerstvení McDonald's v pátek oznámil, že do jeho restaurací smí lidé od srpna vstoupit jen v rouškách, uvedl server The New York Times. Přidal se tak k dalším několika společnostem, mezi kterými jsou i kavárny Starbucks nebo tamní supermarkety Walmart a Target.

McDonald's uvedl, že asi 82 procent jeho restaurací v USA se nachází v oblastech, které vyžadují zakrytí nosu a úst. Problém má ale se zbytkem amerických států. „Je důležité, abychom chránili bezpečnost všech zaměstnanců a zákazníků,“ uvedla společnost v prohlášení.

Fastfood také předpokládá, že se některým zákazníkům nové pravidlo nemusí líbit. „V situacích, kdy zákazník odmítne nosit roušku, zavedeme postupy, které se o to postarají přátelským a urychleným způsobem,“ slibuje McDonald's.

Průzkum mezi zaměstnanci McDonald's totiž zjistil, že 44 procent z nich bylo zákazníkem slovně nebo fyzicky napadeno poté, co je konfrontovali kvůli roušce. Zaměstnanci proto musí při komunikaci se zákazníkem dodržovat určitý protokol.

Zákazníci, kteří vstoupí do restaurace bez zakrytí nosu a úst, dostanou roušku od zaměstnanců. Pokud ji odmítnou, budou požádáni, aby se postavili stranou od ostatních zákazníků, kde dostanou svou objednávku.

Ven nebo do auta

Řetězec kaváren Starbucks rovněž vydal doporučení svým zaměstnancům, jak s takovými zákazníky zacházet. Ti, kteří roušku odmítnou, budou muset čekat venku nebo v autě. Jako kompenzaci za nevpuštění do kavárny však dostanou sklenici vody. Starbucks chce takové zákazníky k nošení roušky motivovat tím, že jim nabídne při příští návštěvě se zakrytým obličejem nápoj zdarma.

McDonald's se také rozhodl, že o dalších 30 dní odloží znovuotevření zbytku ze svých 14 tisíc restaurací v USA. Do poboček přidává dezinfekce a ochranné panely, které pomáhají s distancováním.

Doporučované