Hlavní obsah

Bernard v červenci neukáže svou chloubu. Kino i restaurace otevřou později

Foto: Pivovar Bernard

Nevydělá si na sebe? Pivovar v Humpolci nevěří, že do července rozmrzne trh paralyzovaný covidem.

Nový „přístav“ pro návštěvníky v areálu humpoleckého pivovaru Bernard za 160 milionů korun odkládá start na neurčito. Nové návštěvnické centrum mělo otevřít v červenci, ale vedení nevěří, že by přišlo dost lidí.

Článek

Pivovar Bernard chtěl v Humpolci v červenci s velkou slávou otevřít návštěvnické centrum, jenže už na konci března vzhledem k nejistotě celou akci odložil. „Nechce se nám nabírat 40 zaměstnanců a otevřít bez jistoty, že někdo přijde a centrum si na sebe vydělá,“ vysvětlil důvody Zdeněk Mikulášek z marketingového oddělení pivovaru.

Nový termín otevření centra s kinosálem pro 65 lidí, dvěma restauracemi s celkovou kapacitou pro dvě stě lidí a vyhlídkovou věží nebyl určen. Momentálně se dokončují interiéry a instalace technologií a vybavení.

Myšlenkou výstavby moderního návštěvnického centra se humpolecký pivovar začal zabývat už před více než pěti lety. Stavební práce v nevyužívané budově areálu pivovaru, kde se dříve chladilo pivo, skončily letos v únoru.

Otevření centra pivovar už jednou odkládal, první návštěvníky chtěl přivítat na jaře. „Věříme, že bychom mohli otevřít na podzim, ale otázkou je, jak se lidé budou chovat a zda už budou moci jezdit autobusy k exkurzím,“ dodal Mikulášek.

Z podobných důvodů pivovar nedávno už podruhé zrušil tradiční Bernard Fest, který se měl konat v červnu na Horním náměstí. Festival v minulých letech hostil kolem 5,5 tisíce návštěvníků denně. Prodané vstupenky budou platit na příští ročník 2022. Komplikací akce, která nákladově vyjde na osm milionů korun, je v tomto případě nejistota ohledně epidemických omezení a povolené kapacity.

„Mohlo by se stát, že se akce nezaplatí. Je lepší akci zrušit a uspořádat ji bez omezení v příštím roce,“ vysvětlil Mikulášek. Hlavní příjmy plynou z prodeje vstupenek a piva. Na festivalu měli letos vystoupit například písničkář Jaromír Nohavica, skupina Čechomor nebo Wanastowi Vjecy.

+2

Pivovaru v loňském roce kvůli covidu meziročně klesl obrat o 118 milionů korun na 746 milionů. Výroba klesla o 56 tisíc hektolitrů na 345 tisíc, tedy o necelých 14 procent.

„Jde o důsledek omezení provozu hospod a restaurací jako opatření proti šíření koronaviru. Rodinný pivovar Bernard většinu produkce prodává v sudech, proto na firmu opatření dopadlo citelněji než na výrobce, kteří většinu piva prodávají v lahvích,“ komentoval výsledky dříve pivovar.

Největší šrámy utrpěl podnik v dubnu a v říjnu, kdy prodeje klesly o 40 a více procent. Naopak červenec byl rekordní, výstav vzrostl o 13 procent.

Pivovar loni uvedl novinku v podobě limitované edice Pivní pálenky Bernard, kterou nechal vyrobit z čerstvého ležáku u výrobce biopálenek Jiřího Syrovátky v Zámeckých sadech Chrámce.

Před pár dny se blýskl netypickou televizní reklamou „Svět se zbláznil, držte se“, se kterou vybočil z běžné reklamní produkce dnešní doby. Černobílý, minutu a půl trvající spot tklivým podtónem vyjadřuje ponurou náladu doby, ve které lidé upadají do depresí, z nichž je východiskem porozumění druhým.

Doporučované