Článek
Speciální požární vozy poháněné elektřinou se rozhodli otestovat hasiči v Berlíně a Amsterdamu. Jedním z hlavních důvodů testování vozidla jsou podle amsterdamského sboru snahy o zlepšení klimatických podmínek v hlavním městě.
Elektrický vůz vznikl v dílnách rakouské společnosti Rosenbauer. Jedná se o hybridní vozidlo, kromě elektropohonu má i záložní dieselový motor. Podle informací společnosti však neekologickou zálohu využije jen v krizových situacích. Zprávu přinesl server BusinessInsider.
Vůz má dojezd jen 30 kilometrů
Známý dodavatel hasičské techniky už tři roky pracuje na vývoji hasičského vozu, který označuje jako projekt CFT – Concept Fire Truck. V červenci letošního roku Rosenbauer oznámil spolupráci se společností Volvo Penta, která pracovala na elektrickém pohonu vozu.
V souvislosti s pokračujícím vývojem rakouská firma informuje o schopnostech CFT a jeho vybavení. Podle dosud zveřejněných zpráv má být vůz schopen autonomního provozu a během krátké chvíle lokalizovat ložisko požáru.
Vůz má dojezd na elektrický pohon pouze 30 kilometrů, dá se tak soudit, že vozidlo tak jako tak nějaké množství nafty využije. Společnost Rosenbauer však tvrdí, že takto krátká vzdálenost je dostačující. Vozidlo firma ohodnotila na 1,1 milionu dolarů.
„Elektro-Hasičák“ byl zatím testován v Evropě. O vozidlo však už projevili zájem i v zámoří, a to hasičský sbor z kalifornského Menlo Park. S informací přišel server CzechCrunch.
Elektromobily však pro hasiče neznamenají jen pomoc, ale také velký problém co do jejich hašení. Proces hašení vozu s elektrickým pohonem trvá několikanásobně déle a provází ho nebezpečí samovznícení nebo úniku chemikálií. Podle hasičů však požáry elektrických vozidel nejsou běžnou záležitostí a jedná se spíše o výjimky.