Hlavní obsah

Baťův kanál čekají investice za 1600 000 miliard korun, pojmout má přes 200 000 návštěvníků

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Baťův kanál čekají v následujících letech investice za 1,6 miliardy korun, pojmout má ročně přes 200.000 návštěvníků.

Článek

Na tiskové konferenci to dnes uvedl ředitel Ředitelství vodních cest ČR Lubomír Fojtů. O budoucnosti Baťova kanálu dnes ve Veselí nad Moravou na Hodonínsku diskutovali odborníci.

Ředitel uvedl, že investice do roku 2026 poputují do prodloužení Baťova kanálu, do nových přístavů a přístavišť, které mají v souvislosti s tím vzniknout, a také do nového plavebního okruhu, který by měl propojit Veselí nad Moravou a Vnorovy. „Očekáváme pak nárůst do roku 2035 na 210.000 návštěvníků ročně, nyní je to asi 90.000 ročně,“ uvedl ředitel.

Baťův kanál částečně vede korytem Moravy a od Otrokovic na Zlínsku do slovenské Skalice je dlouhý 53,8 kilometru. V budoucnu je v plánu trasu prodloužit do Kroměříže na jedné straně a na druhé do Hodonína, čímž by délka kanálu přesáhla 75 kilometrů.

Mluvčí Povodí Moravy Petr Chmelař uvedl, že nejvýznamnější investiční akcí, kterou by státní podnik chtěl zahájit v příštím roce, je výstavba přístavu v Napajedlích, největšího na celém Baťově kanále. „Je to akce, při níž vnikne 77 míst na stání, vznikne nejmodernější přístav, který poskytne veškeré zázemí,“ uvedl mluvčí. Předpokládaná výše investice je 115 milionů korun.

V sobotu se ve Veselí nad Moravou slavnostně otevře zmodernizovaný a rozšířený rekreační přístav na Baťově kanále. Po roce a půl stavebních prací nyní může ve veřejném přístavu zakotvit trojnásobek lodí, které mají k dispozici ekologické odčerpávání odpadních vod a poprvé na Baťově kanále i tankování pohonných hmot.

Baťův kanál vznikl ve 30. letech 20. století. Ročně přiláká asi 90.000 návštěvníků, kteří se plaví na 3500 lodích. Původně sloužil nákladní dopravě, vozilo se po něm především uhlí.

Doporučované