Článek
Slavná Barbie zažívá renesanci. S 12procentním nárůstem se prodávala nejlépe za posledních pět let. Uvedl to výrobce nejznámější panenky, společnost Mattel. Akcie firmy podle agentury Reuters stouply za loňské čtvrté čtvrtletí o 19 procent.
Podle vedení Mattelu je na vině jejího úspěchu rozličnost. Tolik oblíbené plastikové blondýny jsou nyní dostupné v několika rozdílných tělových barvách a proměnila se také jejich garderoba. Dnes už není problém vedle barbíny v bikinách narazit i na barbínu v hidžábu.
„Barbie ve své celoživotní kariéře vystoupala ke dnešnímu dni tak, že k ní může každá dívka vzhlížet. Zvláště pak v současném prostředí, ve kterém je emancipace žen velkým tématem a právě ta také pomáhá panence v jejím prodeji,” uvedl vedoucí redakce obchodního časopisu Toy Book Jackie Breyer.
S hvězdným obsazením útočí i na stříbrná plátna
Pro umocnění popularity barbín zahájil Mattel začátkem roku spolupráci s filmovým studiem Warner Bros., se kterým chce o ikonické panence vytvořit snímek v hlavní roli se známou hollywoodskou herečkou Margot Robbie. Koncem ledna společnost rovněž oznámila produkci filmu o Hot Wheels.
Populárních autíček prodal Mattel za poslední kvartál meziročně víc o 9 procent. Podle společnosti přispělo k vyššímu prodeji 50. výročí hračky na trhu.
Celkově si americký výrobce hraček ve čtvrtém čtvrtletí vydělal na téměř 340 milionů korun.
„Obnovení výdělečnosti společnosti bylo v roce 2018 naším hlavním cílem,” uvedl pro Reuters výkonný ředitel Mattelu Ynon Kreiz. Jeho firma byla v roce 2017 ztrátová o 6,4 miliard korun. Výrazný vliv na to měla sazba americké vlády ve výši 10,4 miliard korun v souvislosti s novou daňovou reformou.