Hlavní obsah

Bankovní identita bude dražší. Firmy za její aktivaci zaplatí víc než dvojnásobek

Foto: Unsplash - Kaitlyn Baker

Ilustrační foto.

Kdo bude chtít svoje zákazníky identifikovat prostřednictvím banky na dálku, zaplatí za aktivaci služby 30 tisíc korun. Poplatek se zvedl dnes z původních 12 tisíc korun.

Článek

Projekt bankovní identity, do kterého budou moct soukromé firmy naskočit od června, bude nákladnější, než se předpokládalo. Společnost Bankovní identita proto dnes zvedla jeden ze základních poplatků. Za aktivaci služeb BankID firmy nově zaplatí 30 000 korun. Ještě dnes odpoledne přitom ceník uváděl částku 12 tisíc.

Informaci SZ Byznys potvrdil ředitel společnosti Bankovní identita Filip Haering. „Rozsah práce, který je s tím spojený, bude větší, než jsme předpokládali,“ vysvětlil.

Bankovní identitu je možné v Česku využívat od ledna, zatím ale jen klienti České spořitelny, ČSOB a Komerční banky a jen ve styku s úřady. V kontaktu se soukromými firmami – telefonními operátory, dodavateli energií, internetovými obchody, pojišťovnami apod. – se budou moci bankovní klienti (už většiny) tuzemských bank na dálku identifikovat od června. Vše půjde přes akciovou společnost Bankovní identita a její produkt se bude jmenovat BankID.

BankID se bude nabízet v různých balíčcích, podle rozsahu o klientovi poskytovaných údajů. Firmy si budou moct vybrat buď roční, nebo dvouleté předplatné, kde pak za identitu uživatele zaplatí jen jednou, bez ohledu na to, kolikrát se uživatel během předplaceného období přihlásí. Nebo budou platit jednorázově vždy za každé přihlášení. To ocení firmy, které si neumí dopředu spočítat, jak bude služba bankovní identity u nich využívaná.

Pak se dá ještě na měsíční bázi za 15 tisíc korun přikoupit servis, který zaručí, že služba bude na 98,6 procenta fungovat ve chvíli, kdy ji bude chtít zákazník využít. To budou využívat například e-shopy v předvánoční špičce.

Využívání bankovní identity bude pro nositele identit, tedy bankovní klienty, zdarma. Platit Bankovní identitě budou právě třetí strany, tedy soukromé firmy, které budou chtít své zákazníky takto na dálku ověřovat.

Doporučované