Článek
Tu situaci z přelomu července a srpna si možná pamatujete. Premiér Andrej Babiš se pochlubil, že zpříjemnil řidičům prázdninové cesty po D1, když zařídil odložení uzavírky jednoho z opravovaných úseků až na další dny po víkendu.
Ale nebylo to zadarmo, jak se ukazuje nyní.
Silničáři měli původně s opravami D1 tehdy začít v pátek večer. Práce na poslední chvíli po pokynu Ředitelství silnic a dálnic odložili o 48 hodin.
Jsem rád, že je nový ředitel Ředitelství silnic a dálnic - ŘSD Radek Mátl akční a po mém telefonátu posunul plánované...
Zveřejnil(a) Andrej Babiš dne Sobota 27. července 2019
ŘSD odklad odůvodnilo bezpečností práce a očekávaným hustým víkendovým provozem.
“My respektujeme pokyn našeho zákazníka (ŘSD – pozn.red.). Že to byl telefonát Andreje Babiše, jsme zjistili až potom. My jsme dostali pokyn zastavit práce," řekl v rozhovoru pro Seznam Martin Borovka, šéf společnosti Eurovia, která daný úsek opravovala.
Pro každou stavební firmu nenadálý odklad představuje vyčíslitelné komplikace.
Na daný čas a místo má totiž nasmlouvané nejenom zaměstnance, ale i speciální techniku. I když šéf Eurovie tento konkrétní případ nechce příliš komentovat s tím, že se tak dohodl s šéfem ŘSD Radkem Mátlem, přesto odhadl náklady na „Babišův telefonát“ na nejvýše deset milionů korun.
„V současné době probíhá vyčíslování, protože v rámci kontraktu se to činí vždy až po skončení konkrétní etapy. Budeme to řešit technicky. Nebavíme se v tak velkých částkách. Je to nula až deset milionů, " řekl ve studiu Seznamu Borovka.
Společnost Eurovia v tuto chvíli modernizuje čtyři ze šesti úseků dálnice D1.