Hlavní obsah

Babišův génius dostal 750 tisíc, autoři sloganu „Ano, bude líp“ přes milion

Foto: Profimédia, Profimedia.cz

Andrej Babiš objímá Marka Prchala po vítězných volbách. Hnutí ANO zveřejnilo na svém účtu, kolik platí marketérům.

Strany na svých transparentních účtech uvedly, jaké částky platí lidem, kteří pro ně vymýšlejí kampaň.

Článek

Kampaň před letošními komunálními volbami odkryla, na kolik si jednotlivé strany cení služeb svých marketérů. Lidí, kteří pro ně připravují videa, vymýšlí slogany nebo spravují sociální sítě.

Seznam konkrétní údaje o vyplacených částkách získal z transparentních účtů jednotlivých stran.

Třeba hnutí ANO premiéra Andreje Babiše má na tuto práci několikačlenný tým. Patří do něj mezi jinými Marek Prchal, o němž předseda hnutí loni po vyhraných volbách do Sněmovny řekl, že je „génius sociálních sítí“.

Marek Prchal je autorem příspěvků, které premiér zveřejňuje na svém Facebooku a Twitteru. A hnutí ANO Prchalovi podle údajů na transparentním účtu vyplatilo šest částek v celkové výši 750 tisíc korun.

Dalším členem týmu je Marek Hanč. V hnutí ANO působí jako klasický spin doctor. Vymýšlí tedy, jak interpretovat události ve prospěch premiéra Andreje Babiše. Jeho firmě PR Laboratory zaplatilo ANO za tuto kampaň 458 tisíc korun.

Seznam se pokusil oba kontaktovat a zeptat se, za jaké konkrétní služby byly peníze vyplaceny. Oba však zaslali písemnou – a stejnou – odpověď. Uvedli, že zmíněné částky jsou fakturací spojenou s prací na senátních volbách přesně tak, jak ukládá zákon.

„Navíc máme i transparentní financování komunálních voleb,“ napsali oba v SMS zprávě.

Kdo jsou marketéři hnutí ANO premiéra Andreje Babiše:

Video: Václav Dolejší, Michaela Ryšavá, Seznam Zprávy

Dalším, komu podle údajů na transparentním účtu platby od hnutí ANO odešly, je firma Calmia Planet. Jejím vlastníkem je Petr Topinka, který má v hnutí ANO na starosti volební slogany a podle serveru Neovlivní.cz stojí třeba za známým heslem hnutí „Ano, bude líp“.

Údaje na účtu říkají, že Calmia Planet od hnutí získala zhruba 1,04 milionu korun.

Dalších 340 tisíc korun pak poslalo ANO na účet americké firmy Amita Consulting. Na jejím dřívějším sídle ve městě Stafford v USA uvádí své bydliště Čechoameričan Alexander Braun. Ten se v hnutí specializuje na průzkumy a strategie.

Své marketéry si platí i jiné strany, i když ve většině případů v menší míře, než je tomu u Babišova hnutí.

Jakub Horák spolupracuje na kampani pro TOP 09 a hnutí Starostové. Za své služby letos získal celkem už 847 tisíc korun.

Konkrétně jde o jednu částku v objemu 605 tisíc korun. „Je to platba za komunikační strategii. Obsahuje v sobě výzkumy, definici cílů, cílových skupin a tak dále,“ upřesnil Horák.

Další čtyři částky jsou ve výši 60 500 korun. „Je to 50 tisíc plus DPH. Což je měsíční platba za koordinaci kampaně,“ doplnil Horák.

Pro TOP 09 pracuje také firma Davida Brady. Ten se už v minulosti na kampaních této strany podílel.

Teď má na starosti kompletní kampaň TOP 09 v Praze 6, kde strana kandiduje s lidovci. Za své služby získala jeho společnost zhruba 245 tisíc korun.

Na kampani Starostů se podílí třeba firma EV public relations, kterou zastupuje Karolína Pelikánová. Starostové této společnosti vyplatili částku zhruba 278 tisíc korun.

Související témata:

Doporučované