Článek
Restaurace u Járina v pražských Lipencích je na elektronickou evidenci tržeb v podstatě připravena. Zasekla se, dá se říci, na hlouposti.
Provozní Petr Hanuš se sice už přihlásil na finanční správě a chtěl by podobně jako tisíce dalších restauratérů ode dneška testovat ve zkušební režimu svoji pokladnu a vydávat účtenky, ale chybí mu papír do tiskárny.
Problém na pohled drobný, ale ne tak úplně prostý.
„Dostali jsme malinký testovací váleček do tiskárny. Je to bohužel rozměr, který tady nejde koupit, tak budeme muset zkoušet nějakou alternativu,“ řekl několik hodin před tím, než testování nového systému v úterý začalo.
Šířka papíru, kterou má do přístroje dávat, se o několik milimetrů liší od ruliček, které lze běžně sehnat. Dát do tiskárny ruličku v jiném rozměru si zatím netroufl.
Na druhou stranu říká, že právě pro tyhle maličkosti začal s přípravou na evidenci tržeb včas.
„Chtěl jsem předejít problémům. Člověk se s tím musí seznámit,“ vysvětluje Petr Hanuš, proč se rozhodl neodkládat zprovoznění EET na poslední chvíli a začít systém testovat hned od prvního dne zkušebního provozu.
Dosud v Restauraci u Járina žádný pokladní systém nepoužívali. Vystačili si s tužkou a bločkem. Útraty se zadávaly do počítače jednou týdně.
Ale i když koupili pokladnu, bloček a tužka bude podle Petra Hanuše i nadále základem podniku. Účty jednotlivých hostů se nadále povedou ručně a do kasy se namarkují až při placení.