Článek
„Důvodem vyššího odlivu dividend jsou především v případě německého koncernu centrální investice do výzkumu elektromobility,“ uvedl výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl pro deník E15.
Škoda Auto důvody výplaty dividendy Volkswagenu odpovídající takřka 2,5násobku zisku za rok 2017 nekomentovala. Letošní návrh dividendy automobilka nezveřejnila. „Informace k vyplaceným dividendám ze zisku roku 2018 budou zveřejněny v roce 2020,“ dodala mluvčí automobilky Kamila Biddle.
Podle ekonoma Czech Fund Lukáše Kovandy nemají automobilky důvod v Česku dále investovat. „Potřebují své peníze jinde. Buď je z politických důvodů směřují do výroby elektroaut v domovské zemi, nebo z ekonomických důvodů do výroby v zemi, jejíž pracovní síla je levnější než v Česku,“ uzavřel Kovanda.
Tuzemský automobilový průmysl reprezentuje 26 procent průmyslové výroby a 23 procent exportu ČR. Podílí se jednou třetinou na investicích do výzkumu a vývoje. Tržby tuzemských automobilek a dodavatelů dílů loni vzrostly o 0,8 procenta na rekordních 1,102 bilionu korun. Z toho finální výrobci utržili 617,5 miliardy Kč, tedy o 0,6 procenta více než v předchozím roce. Tyto informace v červnu zveřejnili zástupci Sdružení automobilového průmyslu.