Hlavní obsah

Automobilka BMW zvýšila díky poptávce v Číně zisk téměř o 10 procent

Foto: Pixabay

V Číně se zvýšil prodej o 31 procent, což pomohlo vyvážit propad v USA způsobený pandemií (ilustrační fotografie).

Obnovení poptávky po luxusních autech v Číně pomohlo německé automobilce BMW. Díky tomu zvýšila svůj zisk o necelých deset procent. Prodej dokázal nahradit propad v USA kvůli covidu-19.

Článek

Německá automobilka BMW zvýšila ve třetím čtvrtletí zisk před zdaněním o 9,6 procenta na 2,46 miliardy eur (57 miliard Kč). Pomohlo jí obnovení čínské poptávky po luxusních vozech. Firma dnes také navzdory pokračující vlně koronavirové epidemie v Evropě a Spojených státech potvrdila svůj hospodářský výhled.

Prodej luxusních vozů značky BMW v uplynulém kvartálu stoupl o 9,8 procenta. V Číně se zvýšil o 31 procent, což pomohlo vyvážit propad v USA způsobený pandemií, uvedla firma.

Čistý zisk meziročně stoupl dokonce o 17 procent na 1,82 miliardy eur. Firma již dříve uvedla, že snížila fixní náklady a investiční výdaje.

Celkové tržby ale klesly o 1,4 procenta na 26,3 miliardy eur. Navzdory zotavení poptávky na několika trzích BMW očekává, že dodávky jejích luxusních vozů a zisk před zdaněním budou letos výrazně nižší než loni.

Z propadu způsobeného koronavirem se už vzpamatoval i konkurent Daimler. Ten ve třetím čtvrtletí zvýšil meziročně čistý zisk o 19 procent na 2,05 miliardy eur.

Doporučované