Článek
ČTK to dnes řekl starosta dvanáctitisícového města Josef Horáček (VPM). Stavební práce na zanedbaném prostranství před železniční stanicí začaly loni na jaře.
„Tento pátek se stavba předává. Nejpozději v půlce června by měla být kolaudace, následovat bude zkušební provoz. Předpokládáme, že od 1. července spustíme provoz terminálu. Cena díla je 68,5 milionu korun včetně DPH, dotace činí 38 milionů korun,“ řekl dnes ČTK Horáček.
Na prostranství před hlavním železničním nádražím vzniklo pět autobusových krytých stání plus jedno rezervní, parkoviště pro zhruba 90 automobilů, cyklověž pro více než sto jízdních kol a také krytý přechod do budovy železničního nádraží. Součástí je informační tabule nejen s odjezdy a příjezdy autobusů, ale i vlaků.
„Jaroměř má poprvé v historii odpovídající dopravní terminál. Naprostá většina linkových autobusů, tedy okolo 220 spojů, plánuje na terminál zajíždět. Pouze 30 až 40 expresních dálkových spojů budou dál obsluhovat jedinou zastávku Na Špici,“ řekl ČTK Horáček.
Do června by měl Královéhradecký kraj opravit krátký úsek Nádražní ulice, který odděluje terminál od budovy vlakového nádraží. „Tím bude hotovo vše, co je město schopné ovlivnit,“ řekl ČTK Horáček.
Dokončení úprav v lokalitě předpokládá až příští rok, kdy by měla být dokončena rekonstrukce budovy vlakového nádraží a parkoviště před bývalou nádražní restaurací.
Od začátku roku 2018 Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) opravuje železniční cestu v Jaroměři. Rozsáhlá rekonstrukce železničního uzlu v Jaroměři by měla vyjít na více než 900 milionů korun. Počítá se i s opravou nádražní budovy. Železniční stanice v Jaroměři byla loni několik měsíců neprůjezdná, výluku řešily dráhy náhradní autobusovou dopravou.
Jaroměř je důležitým regionálním dopravním uzlem, denně ve městě zastaví v obou směrech okolo 250 linkových autobusů. Na terminálu budou na sebe navazovat spoje a cestující budou mít možnost pohodlně přestoupit z vlaku na autobus a opačně.