Článek
Krajský dopravce nyní zajišťuje zhruba 64 procent autobusové dopravy v Ústeckém kraji. O zbytek se starají soukromí dopravci. Ohledně napadnutého tendru na nákup vozů se čeká na vyřízení kasační stížnosti u soudu.
Pro zajištění dopravy si společnost pronajímá 80 autobusů, vlastní 71 autobusů značky Scania. Koupit chtěla také 90 autobusů Iveco od společnosti Zliner, ty ale nebyly vyrobeny a předány kvůli napadení tendru. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) stížnosti v roce 2019 vyhověl a zakázal plnění smlouvy.
Krajský soud v Brně loni v září zrušil dvě rozhodnutí ÚOHS, kterými úřad zakázal DSÚK nákup 161 nových autobusů Scania a Zliner za více než miliardu korun. „Tento úřad společně s jedním z navrhovatelů podal kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu. V současné době se čeká na rozhodnutí uvedeného správního soudu,“ řekl řekl ředitel organizace Milan Šlejtr. ÚOHS také uložil DSÚK nepravomocnou pokutu 18 milionů korun. „Pokuta je i nadále považována za nepravomocnou, ale zároveň i přes rozhodnutí krajského soudu nebyla zrušena,“ uvedl ředitel.
V případě zajištění dopravní obslužnosti v dalších oblastech Ústeckého kraje bude podle ředitele nutné připravit výběrová řízení na další nové autobusy. „Rádi bychom provozovali pouze své vlastní autobusy, a to zejména z důvodu úplné kontroly nad jejich používáním, servisem a dalšími provozními potřebami,“ uvedl Šlejtr.
Ústecký kraj při krizi v dopravě v létě 2017 zřídil vlastní dopravní společnost, která postupně převzala od TD Bus provoz linek na Ústecku, Děčínsku, Lounsku a Litoměřicku.