Článek
Firma, která se za pouhé čtyři roky stihla stát největší autobusovou značkou v Evropě, tak představuje dosud nejvážnější silniční konkurenci pro RegioJet Radima Jančury. A to přesto, že nevlastní žádný autobus - v Česku pro ni jezdí dopravce Umbrella. FlixBus se stará jen o marketing a prodeje.
RegioJet teď například na trase z Prahy do Liberce přišel o svůj dlouholetý monopol. Protože FlixBus nasadil nižší ceny a po vzoru aerolinek i takzvanou dynamickou cenotvorbu, přešli na tento způsob prodeje jízdenek i v dopravci patřícím pod skupinu Student Agency.
I když samotný nástup FlixBusu byl kvůli velkým zpožděním, bloudícím řidičům a špatně fungující podpoře velmi rozpačitý, firma dál budí respekt. Proto, co už dokázala jinde, i proto, že za ní stojí velcí investoři a má tak prostor pustit se do větší cenové války.
Kde všude se nyní tyto dvě výrazné evropské dopravní firmy utkávají, co plánují v blízké budoucnosti a jak by mohl jejich souboj dopadnout, najdete ve videu v úvodu článku.