Článek
V populaci je vždy určitý podíl lidí, kteří budou chtít vlastnit auto a nejde jim přitom výhradně o potřebu se přepravovat, ale jistý status. Ale velká část lidí se chce jen dostat z místa A do místa B co nejrychleji a nejlevněji, jak to jde, tvrdí v pořadu Dobrý byznys evropský šéf společnosti Uber Rob Khazzam.
„Když se podíváte na ceny, za které se jde přepravovat díky sdílení aut, tak si dvakrát rozmyslíte, jestli si skutečně potřebujete koupit auto,“ dodává Khazzam.
Jeho firma, která funguje jako sdílená taxislužba, je trnem v oku klasickým taxikářům, protože jezdí za výrazně nižší ceny. Těch dosahuje tím, že tvrdí, že je výhradně digitální platformou, která propojuje volná auta s lidmi, již se chtějí přepravovat, a nemusí proto dodržovat přísné požadavky na klasickou taxislužbu.
To, zda postupuje nelegálně, řeší několik soudů v Česku a i na celoevropské úrovni.
Jaká je budoucnost osobní dopravy? Jakou roli v ní hrají samořiditelná či létající auta? Má sdílená ekonomika nějaké přirozené mantinely? A jak se firma připravuje na zásah Evropského soudního dvora, který rozhoduje o tom, zda firma není jen digitální platformou, ale plnohodnotnou dopravní firmou? Podívejte se v novém díle pořadu Dobrý byznys ve videu nahoře.