Článek
Po zavedení mýta na nových silničních úsecích začala část řidičů jezdit raději po objízdných trasách. Ukázal to průzkum deníku MF Dnes na jednom z takových úseků.
Reportéři deníku sčítali dopravu na dvou paralelních silnicích prvních tříd v Blatné a Katovicích na Strakonicku. Nárůst lokálních dopravců na bezplatné trase je zhruba 30 procent.
„Dříve jsem jezdil přes Písek a Blatnou, nově přes Strakonice a Horažďovice. Nebudu platit mýto, při každé cestě by mě to stálo kolem tří stovek, takže tam a zpátky 600 korun navíc a ty bych musel do ceny dopravy započítat,“ řekl listu regionální dopravce Petr Vlček.
Z průzkumu listu vyplynulo, že podobně uvažujících regionálních dopravců jsou desítky. „Tranzitní dálková doprava vždy volí schůdnější trasu, kterou nabídne navigace, ale místní dopravci budou přirozeně jezdit po silnicích, které jsou shodné a bezplatné,“ uvedl mluvčí sdružení dopravců Česmad Bohemia Martin Felix.
Podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka se z tohoto důvodu může v budoucnosti počet placených silnic ještě zvýšit.
„Pokud by se to dělo, můžeme k 1. červenci zpoplatnit další kilometry silnic I. třídy. Na konci roku probíhalo vyhodnocení dopravy, probíhá i nyní po spuštění mýta na nových 900 kilometrech. V březnu bychom chtěli mít výsledky a projednat je s kraji. Pokud se ukáže, že se kamiony přesouvají, kam nemají, tak zpoplatníme i další úseky jedniček,“ řekl Kremlík listu.