Hlavní obsah

Auta mohou jezdit na benzin a mít i řidiče. Pohled do Frankfurtu, kde svět ještě zůstal normální

Tři hlavní vzkazy z Frankfurtu? Nemusí všechno jezdit na elektřinu, samořiditelná auta potřebují řidiče a auta mohou být velmi bezpečná.Video: Jakub Rejlek

Reportáž redaktora specializovaného webu Garáž.cz z autosalonu ve Frankfurtu speciálně pro Seznam Zprávy.

Článek

Letošní Frankfurt ukazuje, že automobilky pochopily, jak je to s budoucností elektřiny jako pohonu jejich vozidel. Připravují nové platformy svých vozů, které budou umožňovat zástavbu jak klasickým spalovacím motorem, tak hybridním nebo čistě elektrickým pohonem. Ponechávají si tak zadní vrátka, aby rychle dokázaly reagovat na případné politické změny a rozvíjet i jiné pohony, než nyní tolik propagovanou elektromobilitu.

Ukazuje to ve Frankfurtu například BMW nebo Mercedes.

Druhý vzkaz světu: autonomní vozidla nejsou samospasitelná. Ne ve všech zemích jsou připraveni přijmout samořiditelná auta, takže v příštích letech nebude existovat univerzální, globální odpověď na otázku: vyrábět normální, nebo samořiditelná auta.

Spíše to vypadá, že se prosadí koncepty plné technologií, které budou řidiči maximálně pomáhat při ovládání vozu, ale zodpovědnost nechají na něm.

Třetím hlavním poselstvím autosalonu je pak vyšší bezpečnost. Automobilka Mercedes například představila novou generaci airbagů, které budou chránit posádku vpředu i vzadu.

Doporučované